torsdag 31 maj 2012

Kiva - uppdatering


Jag fick nyss ett mail från KIVA om att Rosa, som jag valde att ge mitt gratislån till, gjort sin första avbetalning.
Eftersom det var ett gratislån så kommer pengarna inte in på mitt kivakonto, utan går tillbaka till kiva, men om det hade varit på det lånet som jag gjort med egna pengar så hade det stått 8.33 dollar i rutan för kivakredit.

Rosa har valt att göra mindre avbetalningar varje månad, medans Tupak, som mitt egna lån gick till, kommer att göra 2 avbetalningar. En i november och en i maj nästa år.

När låntagaren betalar tillbaka så kan man välja om man vill få pengarna utbetalda eller om man vill låna ut pengarna igen, till någon annan som har behov av lite hjälp för att få livet att gå ihop.


Om du också vill hjälpa någon i stora vida världen kan du testa genom att ge ett gratislån, och sedan, längre fram när du ser hur det fungerar, bestämma om du vill låna ut av egna pengar behöver du bara klicka här.
Det är ju trots allt gratis första gången.




1 kommentar:

  1. Vad kul! Mina projekt har också börjat betala tillbaka så det verkar gå bra för dem. Jag är så glad över att jag hittade det här hos dig. Det handlar om så lite pengar att man inte ens saknar dem... men de kan göra stor nytta.

    SvaraRadera