torsdag 29 augusti 2013

40 minuter

Igår när tjejernas middag var klar lät jag pappan ta hand om matandet och jag gick ut på en promenad ensam. Det blev 3,5 km på 40 minuter med sällskap av Jonas Gardell och hans sommarprat. Det var 28 grader varmt och sådär fuktigt så att det känns som att vara inlindad i en våt yllefilt, men det kändes skönt efteråt att ha kommit igång.
Idag blev det ingen promenad. På förmiddagen hade tjejerna gymnastik och sedan under dagen är det fortfarande för varmt för Clara att vara ute och när Peppe kom hem var det en del ärenden som skulle fixas. Vid 5-tiden kom barnens faster så då gick vi ut och lekte en stund och tjejerna blev så smutsiga att det var tvunget med ett bad och sedan blev det mörkt.
Under tiden som vi var ute hjälpte grannen Peppe att montera upp tv:n på väggen. Vissa fröknar har uppenbart vuxit på längden och nådde upp till tv:n där den stod på en byrå...


Mostrarna och kusinen som varit och hälsat på en vecka åkte hem i tisdags kväll. Nyss fick jag reda på att den ena mosterns man kommer om några veckor. Dom har precis bokat biljett :) Tjoohooo :)



1 kommentar:

  1. Har inte fått några promenader på några dagar jag. Spelade däremot badminton som jag FORTFARANDE känner av. Hihi. Kanske hinner jag en promenad idag eller så får det bli en imorgon förmiddag när alla andra ligger och sover hemma. Det vore riktigt skönt!

    SvaraRadera