fredag 2 augusti 2013

Segt idag...

Tjejerna i sina fina klänningar vi fått från vänner i Danmark.

Idag är det mer än lovligt segt.... Vi hade 7 personer på middag igår. Vi blev försenade med allting eftersom ett par som väntar tvillingar var här och kollade på vår vagn som vi lagt ut till försäljning (vi har köpt en ny, mindre).  Det blev mycket prat och det drog ut på tiden, men å andra sidan åkte dom härifrån med vagnen och vi hade till och med tjänat på affären eftersom vi fick den sålt för mer än vad vi köpte den för ;)

När gästerna kom hade jag inte duschat än och tjejerna hade inte ätit... och det var inte alls iordninggjort på uteplatsen varken med bord och stolar eller med grillen... Nåja, det löste sig ju även om gästerna fick hjälpa till med både det ena och det andra ;) Själv var jag inte särskilt social eftersom tjejerna inte hade någon lust alls att sova... Först vid 10-tiden kunde jag slå mig ner vid bordet i lugn och ro...

Gästerna blev kvar nästan till kl 1 i natt och vissa små familjemedlemmar vaknade såklart tidigare än vanligt i morse... Närmare bestämt kl 5.30... Så ja... det är liiiite segt idag...




3 kommentarer:

  1. Synd på middagen men grattis igen till försäljningen! Bra affärer är inte att förakta :-)

    SvaraRadera
  2. Trist att vara seg, men kul med en bra affär. Själv har jag ingen som är intresserad av våran. Så jag lär nog förlora en hel del på vagnen istället, får nog sänka den ännu mer i pris.

    SvaraRadera