fredag 22 maj 2015

Idag stannar vi hemma


Matilde var hemma redan igår. Fasta det verkade värre på morgonen än vad det var sedan under dagen, men framåt kvällen blev hostan värre så det var väl lika bra att hon var hemma.
Clara vaknade vi tvåtiden gråtandes. Jag undrar om det var benet som gjorde ont... Eller om det var något annat. Hur som helst så somnade hon inte igen förräns strax efter 5 och vaknade igen 7... så hon får också vara hemma idag.

Vi hade med oss benskenorna till gymnastiken igår och hon hade dom på sig i 45 minuter, så det KAN ju vara det som orsakar det onda.... 

Idag är det mulet och blåsigt så det blir till att hitta på något inomhus. Kanske testar jag ett recept på zucchinimuffins. Vi får se...

Hur ser eran dag ut idag?

5 kommentarer:

  1. En hemma dag ka nbehövas efter dålig sömn och ont, så man får vila ikapp <3 Här är det sol (än så länge iaf...) och det känns skönt, vill gärna börja helgen på bästa sätt. Önskar er en fin fredag! KRAM

    SvaraRadera
  2. Trist att de inte är krya.
    Här blir det mest slapp och kanske en mathandling. Ska på och jobba i kväll och då är det rätt skönt att softa lite innan. :)

    SvaraRadera
  3. Lilla tjejen då..hoppas det onda snart har gått över. Ni får ha en mysig dag hemma.
    Kram till er
    Petra

    SvaraRadera
  4. Jag har suttit ute och njutit av solen nu på förmiddagen, men det gäller att hålla sig i lä, för det är bara 11 grader varmt!
    Sen ska jag på ett möte i eftermiddag!
    Ha en bra dag och lycka till med de där muffinsarna!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Hoppas båda flickorna kryar på sig snabbt!

    Jag har tillbringat dagen i saltgruvan och ser nu fram emot en lugn och skön kväll. Jag ska laga en tomatpaj till middag och sedan blir det soffan :-)

    Ha en bra kväll!

    SvaraRadera