tisdag 28 juli 2015

Besök hos ögonläkaren


I torsdags var vi på besök hos ögonläkaren. Jag vet inte om han vill att vi kommer tillbaka, han sa då inget om någon ny kontroll... Båda barnen skrek i högan sky och slogs och sparkade både när dom skulle få droppar och när han sedan skulle undersöka ögonen...
Nåja, vi vet i alla fall att båda barnen ser bra. Matilde skelar ju ibland med det ena ögat och ibland med det andra. Det enda sättet att korrigera det är med ett kirurgiskt ingrepp, men det gör man först om några år när hon är lite större.

Annars flyter dagarna på här, fullt upp från morgon till kväll. Med båda barnen hemma hela dagarna och en make som jobbar till sent på eftermiddagen blir det inte mycket tid över till att sitta vid datorn. På senare tid har jag dessutom vaknat samtidigt som barnen, vilket "stjäl" min lilla stund för mig själv med datorn och min tekopp på morgonen som jag älskar...
Nåja, mindre än två månader kvar av sommarlovet nu, sen blir allt som vanligt igen ;)

5 kommentarer:

  1. Känner igen det från besöken med våra barn hos ögonläkaren. Inga lätta besök. I Sverige opereras skelning först i elvaårsåldern men det brukar bli mycket gott resultat.

    Hoppas ni uthärdar i värmen!

    SvaraRadera
  2. Hej, mitt första besök här hos dig och här verkar det livat, åtminstone när ni går till ögonläkaren ;) Känns igen från när mina barn var små, numera går de själva till ögonläkaren....

    Ha det fint! Christina

    SvaraRadera
  3. Jobbigt med alla undersökningar men skönt att dom inte hittade något värre fel ( än skelning ).
    Jo det är jobbigt också att vara hemma med barn som ska aktiveras osv.
    Jag börjar nästan längta till skolstart här.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Förstår att de skrek i högan sky, såna droppar är inte alls skoj att få... Ögonen är helt galet ljusskänsliga efter det.

    SvaraRadera
  5. Ja med sommar blir rutiner upp å ner, och det jag gillar med vardagen är just rutinerna... Här sover vi och latar oss, bråkar och kivas, skyller på vädret och att barnen är uttråkade... Kramar!

    SvaraRadera