onsdag 8 juli 2015

Sommarskola


Igår kom barnens "skolböcker" som jag har beställt. Nu är det slut på det roliga, nu blir det skola hemma under sommarlovet ;)
Böckerna är ungefär samma som barnen har använt i skolan under året.  Nåja, det är inte så jättesynd om dom, dom tycker det är roligt :)

Idag ska jag till skolkontoret och lämna in intygen om att barnen behöver hygienassistans. Det kom lite som en överraskning att skolan ville ha dom dokumenten nu, för förra året lämnade vi in allt i slutet av augusti, men det är ju bra att dom ser framåt lite mer i år. Vi fick dock inte så lång tid på oss att fixa med det, vi fick reda på det i fredags och senast nu på fredag vill dom ha alla papper.
När jag ändå är där ska jag begära klassbyte för Clara så att hon hamnar i Matildes klass istället. Vi får hoppas att det går igenom.

3 kommentarer:

  1. Sommarstudierna verkar inte vara alltför betungande ändå ;-) Hoppas allt går smidigt med intyg och klassbyte.

    SvaraRadera
  2. Ingen rast och ingen ro på sommarlovet, haha! Men det är ju jätteroligt att de tycker sånt där är skoj.

    SvaraRadera
  3. Vill bara säga att ert föräldraskap är beundransvärt! Många skulle säga att det är självklart. Samtidigt har jag sett så många sk moderna föräldrar fokusera mer på sitt eget förverkligande än sina barns välmående och bästa. Vilket jag finner mycket tragiskt. Ni är fina föredömen. Glad sommar!

    SvaraRadera