fredag 28 augusti 2015

Åter till vardagen


Igår var vi tillbaka på gymnastiken efter veckan med semester medans moster och company var här. Vi är ju där 4 gånger i veckan så det var skönt att slippa tänka på dom tiderna när vi hade besök,
Jag önskar att vi kunde få byta några av tiderna vi har, men det verkar vara svårt...
På måndagar ligger terapin mitt i barnens sovtid och på tisdagar, torsdagar och fredagar är det under skoltid. Tisdag och torsdag är okej, för den ena är direkt på morgonen och den andra i slutet av skoldagen men den på fredagen är liksom mitt i så det blir bara knappt två timmar i skolan...

Annars händer det inte mycket här för tillfället, längtar som sagt till skolan börjar så vi får lite vardagsrutiner igen, och lite egentid för mamman...

Det är egentligen lite tidigt än, men jag har börjat gå igenom höst- och vinterkläderna för att se vad som finns och vad som behöver fyllas på...

Kod för att importera min blogg till Nouw: 4283182313

8 kommentarer:

  1. Även om ledigheten är skön så fyller rutinerna en viktig funktion som vi mår bra av.

    SvaraRadera
  2. Vad dumt att de inte har någon form av samarbete, det blir väldigt hackat för alla på det här sättet.

    SvaraRadera
  3. Jag gillar rutiner och ska även här gå igenom kläder inför hösten tänker jag, samt börja putsa fönster. Men inte idag, idag är en slappar dag! Kram

    SvaraRadera
  4. Det kan faktiskt kännas ganska bra att komma in i vardagliga rutiner. Det ger lite stabilitet i tillvaron! Jag förstår att det krävs lite planering inför hösten när det gäller garderoben för småflickorna.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Tiden går fort när man har roligt, sägs det i alla fall, och ni verkar ha haft en lång sommar så jag kan förstå att hösten är välkommen. Det kan vara nog så skönt att komma in i rutinerna igen, och bor man varmare Medelhavet kan jag förstå längtan efter lägre temperaturer. För egen del kan jag inte påstå att det är något jag direkt saknar, fast jag på flera sätt tycker om hösten. Så jag fortsätter att njuta av sommarheta Sevilla, men på måndag börjar allvaret för mig med (åtminstone en mjukstart för dagisstart är först veckan därpå).

    SvaraRadera
  6. Jätte bra blogg! Tack så mycket :)

    SvaraRadera