måndag 9 juni 2008

Tre i Veckan - Språkbegåvad?

Frågorna i veckans Tre i Veckan handlar om språk...

1. Hur många språk talar du?
Tre. Svenska, engelska och italienska.

2. Vilken dialekt har du?
Svårt att säga.. i botten är det skånska, men sen har jag flyttat runt både hit och dit så jag har nog en egen dialekt tror jag.. Det är i vart fall sällan någon lyckas gissa var jag kommer ifrån med hjälp av dialekten...

3. Skulle du vilja lära dig ett nytt språk?
Absolut, vilket som helst utom tyska. Det har jag försökt lära mig flera gånger, men det fastnar liksom inte.. ;o) Spanska tycker jag om, men det är ganska likt italienska så det kanske skulle bli förvirrat, vore kanske bättre med något som är helt annorlunda...

3 kommentarer:

  1. God morgon!
    Kikar in för att läsa dina svar :)
    Det är inte många som gissar rätt på min dialekt eller, flera har frågat om jag kommer ifrån Norrland.

    Ha en skön vecka, Maria

    SvaraRadera
  2. Vilken kul grej! Jag vill också vara med!

    SvaraRadera
  3. Hej hej
    Läser dina svar bara. Det där med dialekt är svårt faktsikt. Både att gissa och att bli av med :)
    Ha det bra. Kram

    SvaraRadera