fredag 19 september 2008

När frisören är pedant...

... riskerar man antingen att komma ut ifrån salongen utan hår, eller att det tar 2 timmar att bli färdig...
Jag har bytt frisör, den förra har flyttat till en annan by, och det orkade jag inte med, så idag har jag testat en ny frisör. Jag hade ganska långt hår nu och var ordentligt trött på det, det tar evigheter att tvätta, att borsta ut alla små knutor och slutligen torka det... Eftersom jag ville byta frisyr helt och hållet var det lite nervöst, man kan ju inte veta om man kommer att bli nöjd eller inte förrän efteråt, och särskilt inte när man är hos en ny frisör... Den här nya har sin salong i källarplanet på ett hotell, och först ångrade jag mig lite, för lokalen var ganska sliten och gammaldags, men jag är helnöjd, även om det tog 2 timmar och frisören började om och började om och började om när han var nästan färdig...
Nåja, hellre en som är petnoga än en som är lite hafsig sådär :o)

5 kommentarer:

  1. det blev ju verkligen jättefint. känns kanske konstigt i början när man haft längre.. snyggt!!

    SvaraRadera
  2. Du kan vara jättenöjd! Inte för att jag vet hur du såg ut innan:-)Jag har också en sån frissa hemma i Sverige som är jättenoga. Är man bara inställd på det så är det inga problem. Här har jag inte vågat gå till någon ännu...spar håret tills jag kommer till Sverige.
    Ha en skön helg!
    Kram Ninni

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Det blev jättebra!!!
    Du har någonting att hämta hos mig!
    Kram
    Erika

    SvaraRadera
  4. Morgon Helena
    Tycker din frisyr blev riktigt bra. Håller med dig om att det är jobbigt att gå till en ny frisör. Har klippt mig några ggr här hemma i Sverige men gör det aldrig mer, har aldrig blivit nöjd. Så jag får vänta tills jag kommer ned till Sicilien för att klippa mig. Min frisör finns uppe i Taormina. Har gått hos honom sen 83 och kommer aldrig någonsin byta. Han är världens bästa. Efter jag har varit där vill jag inte röra mitt hår på veckor om det går men det gör ju tyvärr inte det :o) Han heter Filippo Amoroso och finns på salongen Figaro som ligger på Piazza S. Domenico. Kan varmt rekommendera honom.
    Ha en skön söndag.
    Ciao Annika

    SvaraRadera
  5. Skit snyggt!!! :o) Jag gillar den längden.

    SvaraRadera