onsdag 31 december 2008

Gott Nytt År!

Det börjar närma sig slutet nu... bara drygt åtta timmar kvar på 2008.... Ett år som började på ett himlans trevligt sätt. Den 19 januari åkte vi till Thailand och stannade i en månad! Synd att 2009 inte kan börja på samma sätt, men man kan inte få allt här i världen och att det inte blir någon resa har ju sina giltliga skäl ;o) Förutom anledningen till att det inte blir någon resa så har det inte hänt så värst mycket, varken tragiskt eller lyckligt, ett ganska anonymt år faktiskt.. Ja, det är klart, Peppe kommer väl att komma ihåg det exakta årtalet som han för första gången blev ägare till en sprillans ny bil tills han blir pensionär. Minst. ;o)

När jag bodde kvar i Sverige och kunde se det här programmet varje år brydde jag mig inte så mycket, och tyckte väl att det var rätt så uttjatat, men nu när jag inte har sett det på länge tyckte jag det var riktigt roligt igen


Ikväll blir det lugnt. Middag med Peppes familj och om molnen skingrar sig bara en aning kanske man kan titta på lite raketer också. Själva brukar vi aldrig köpa några, men däremot brukar vi skicka upp några thailändska "luftballonger" (eller elefantkondomer som mamma kallar dem för). De är både vackra och alldeles ljudlösa, det tycker vi om!


Gott Nytt år!!

7 kommentarer:

  1. Haha, den här filmen har jag saknat. precis på samma sätt som du :)

    Ha det så bra ikväll! Gott nytt år igen!!

    SvaraRadera
  2. Ja, precis, den tv-filmen går varje år och jag har nog missat filmen säkert tio år på raken nu...
    kul att se, tack!
    Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År och att allt går bra lite längre fram :-)
    Hoppas badrummet hinner bli färdigt, det behövs ju extra mycket när ni nu blir tre ;-)

    SvaraRadera
  3. Det var många år sedan jag såg den...Visst längtar man efter såna saker när man inte har dem inom räckhåll...
    Här kommer vi att få se grannarnas fyrverkerier, det är stjärnklart och kallt, -9.Brrrr!
    Hoppas du får en fin nyårsafton och ett jättebra 2009! Och det har du väl goda förutsättningar till. Så spännande med ett nytt liv!
    Gott Nytt År! Kramar från Ninni

    SvaraRadera
  4. Det stämmer att jag "smygit" omkring här en del. Gillar din blogg!
    Allt gott 2009!

    SvaraRadera
  5. Gott Nytt År!!!!!!!

    SvaraRadera
  6. Himla kul att få se höjdpunkterna från 2008 - nyårskaramellerna helt enkelt. Ett bara sätt att stänga året och börja på ett nytt : ) Hoppas du hade en riktigt skön nyårsafton, vilken tur att linserna inte är en traditions här (å andra sidan är det inte mycket tradition hemma hos oss, traditionellt ; )) Önskar dig all lycka och välgång under detta nya år, hälsa, rikedom, gjädje och inte minst en trevlig omställning : ) Ser fram emot ännu ett år med din blogg ; )

    SvaraRadera