tisdag 30 december 2008

22 veckor


22 veckor... Katastrofdatumet från förra gången kommer att passeras nu i veckan... Jag trodde att jag skulle vara hemskt orolig tills det datumet var passerat, men oron har lagt sig sedan ett bra tag.. Magen är större än vad den var sist och bebisen rör MYCKET mer på sig, dessutom ser alla prover bra ut, så det är väl inte mycket att oroa sig för, det känns ganska bra faktiskt.
Förutom halsbrännan börjar ett annat symptom att ge sig till känna... Jag som alltid har haft iskalla fötter borde vara ganska nöjd, men dem är lite för varma och dessutom har mina nya, fina skor som jag köpte i höstas på ett mycket mystiskt sätt krympt... framför allt den vänstra skon... Är det inte konstigt? ;o)
Rumpan växer nästan i samma takt som magen känns det som... det beror nog på att det måste vara lite jämnvikt, så att man inte ramlar framåt hela tiden...
Synd att fotografen alltid lyckas ta bilder där man blundar och ser allmänt konstig ut.. Det här är den bästa av TRE!!

7 kommentarer:

  1. hahaha Härligt med rumpan och allt. Roligt skrivet menar jag. Den går nog ner sedan då det blir jämnvikt igen.

    Nu ser du allt rejält gravid ut i vilket fall. Inga "gått upp lite i vikt"-misstankar nu.

    Så skönt att allt ser så bra ut med prover och att han rör på sig så mycket. är det fortsatt samma namn som gäller?

    KRAM till dig!

    SvaraRadera
  2. och vad skönt att allt är bra!!!

    SvaraRadera
  3. Vilken fin mage!!! Gott nytt år!

    SvaraRadera
  4. vad har ju nu missat? vad är det för namn som funderas över?

    skönt att datumet snart passeras och att inga orostankar finns..

    SvaraRadera
  5. Hej gumman,
    Vad mysigt att se din bebisbula!
    Du är ju jättefin, hoppas på att kunna komma ner till sommaren för att kunna se på underverket!
    Hälsa den stolta fadern från mig.

    Kramar och tankar-Linda

    SvaraRadera
  6. Ahaa! Det är DÄRFÖR min rumpa växer. Logisk förklaring när man tänker efter. ;) Man vill ju inte trilla omkull.
    Men varför fötterna absolut måste svälla upp fattar jag inte. Jag har fått elefantfötter. :P
    Ang halsbrännan fick jag ett tips om att dricka vattnet man kokat potatisen i. Skumt, men det hjälper faktiskt.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Ha, ha! Ja vi har många "delitade" foton på vår familj. Så din fotograf är i gott sällskap! Inte lätt alla gånger ;-)
    Du skriver underhållande! Bra att allt lugnt går vidare, magen börjar se riktigt stor ut ;-) (Skönt för dig att proverna är bra!) Nog sant det där med balansen och rumpan. Hoppas du slipper få ryggvärk, en del drabbas ju av det med alla extrakilon de får kånka på...
    Mycket stretch, fast svårt med skorna, he, he. Bra med klädfirmor och modet, som har snygga kläder för gravida idag!

    SvaraRadera