torsdag 22 januari 2009

25 veckor

Först hade jag inte tänkt skriva den här veckan, men sen fick jag klagomål från blivande mormor, så jag får väl skriva några rader i alla fall då ;o)
Det har inte hänt så mycket den här veckan, jag har hållit fingrarna i styr och inte köpt ett endaste dugg, halsbrännan och svullna fötter blir man nog inte av med (fast halsbrännan har skärpt till sig, kommer inte lika ofta och inte lika kraftigt som tidigare) och trötter, det blir man då och då och det lär man väl bli med jämna mellanrum under några år framöver ;o)
Bebisen har nog flyttat på sig tror jag, förut kändes de flesta rörelserna neråt mot underlivet, vilket ibland inte alls var särskilt mysigt, men nu känns det mest på högersidan. Det tackar vi för :o)
I bilen lyssnar jag bara på min favorititalienare, Gianna Nannini, men det gillar inte Peppe, han tycker att bebisen ska få höra annan, bättre (enligt honom som inte alls gillar Nannini) musik...
Det sägs ju att bebisen nu uppfattar ljud utifrån och kan känna igen musik och röster som den hört ofta när den var i magen sen när den kommer ut.

4 kommentarer:

  1. pratar du svenska med bebisen? du får kanske spela lite svensk musik också.. :-)

    SvaraRadera
  2. Håller helt och hållet med föregående skrivare!!

    SvaraRadera
  3. Jag ser fram emot vecko-rapporterna så det var bra att du skrev. :o)

    SvaraRadera