måndag 26 januari 2009

Sevärt - Utsiktsplats

Veckans tema inne på trivago är Utsiktsplats

Pico del Ingles, Teneriffa

Pico del Ingles är en utsiktsplats som ligger längs vägen som går igenom Mercedesskogen från La Laguna mot Taganana. Härifrån har man milsvid utsikt över berg, dalar och skogar.
Från La Laguna kör man mot Las Mercedes och vidare upp i bergen mot Taganana. Strax efter kyrkan Cruz del Carmen, där det också finns ett informationscentrum om Mercedes-skogen är det skyltat till Pico del Ingles. Det är egentligen bara en vägslinga som om du efter stoppet vid Pico del Ingles fortsätter i samma riktning tar dig tillbaka till huvudvägen.
_________________________________________________________
Klicka här för att själv delta i veckans sevärt eller se andra inlägg på temat


4 kommentarer:

  1. Teneriffa är verkligen vackert! Jag var där med min morfar för...24 år sedan (oj, vad tiden har gått fort!). Jag minns även hur vackert det var på Gomera. Vackra terassodlingar och slingrande vägar. Jag minns att bönderna använde sig av ett visselspråk för att kunna kommunicera med varandra, från det ena berget till det andra. Det var innan mobiltelefonerna slagit igenom, så finurligt, så pittoreskt!

    SvaraRadera
  2. Jag bodde i puerto del a cruz på teneriffe 1988 till 1990. Sen fick jag inget mer arbetstillstånd för Sverige var inte med i eu och det var svårare att få stanna då. Var tredje månad var man tvungen förnya arbetstillstånden och då bar det av en sväng till sverige för man skulle ha en stämpel i passet.

    SvaraRadera
  3. ser verkligen härligt ut..

    SvaraRadera
  4. Spännande vyer. Alltid intressant att se utsikten från en bergstopp.

    SvaraRadera