söndag 25 januari 2009

Vardagsutmaning

Jag har blivit utmanad av Utlandsmamman att berätta om en typisk vardag hemma hos mig. Tråkigare dagar får man nog leta efter.... ;o)

  • Jag vaknar vid 7-8 snåret på morgonen, går upp direkt och sätter på en kopp te och slår på datorn. Börjar med att läsa mail och andras bloggar, efter någon timme fixar jag frukost (mjölk och flingor) och sen grejjar jag med trivago några timmar...
  • Vid tio-snåret åker jag iväg och handlar eller uträttar ärenden om det behövs, annars är det disk, tvätt och städning som gäller.
  • Halv tolv ungefär börjar jag med lunchen, Peppe kommer hem och äter kl 12.00. När han har gått tillbaka till jobbet kl 13.00 plockar jag undan och går och lägger mig och vilar en stund.
  • Vid 3-tiden går jag upp och dricker dagens andra mugg med te och sitter någon timme framför datorn igen, sen är det hushållssysslor som gäller igen. Framåt 18.00 - 19.00 tiden brukar jag gå och duscha och sen lagar vi mat.
  • Efter middagen tittar jag antingen på tv eller så sitter jag framför datorn igen... Vid elvatiden går vi och lägger oss och då brukar jag oftast läsa en stund innan jag somnar om det inte är något jag vill se på tv:n
_________________________________________
Hur ser en typisk dag ut i era liv? Gör ett inlägg om det ni också, det skulle vara roligt att få läsa!
Klicka bara på bilden så kommer ni till utmaningen!

15 kommentarer:

  1. Intressant.. :-)skönt att ha en rutin även när man jobbar hemifrån..

    SvaraRadera
  2. Inte alls tråkigt utan SPÄNNANDE att få en titt "bakom kulisserna". Tack att du antog utmaningen :)

    SvaraRadera
  3. Vad är Trivago? Såga att det var någon sorts resesajt. Jobbar du med det?
    Ha en trevlig kväll!
    Jag ska nog se Dr House, lagom ansträngande.

    SvaraRadera
  4. detta lät supertriiist!!!!Va fan Helena,,roligare än så är du väl??gå o skrubba som en gammel italiensk hemmafru???är det därför du e sur med emellnanåt? livet har sååå mkt o ge,,varför ej ta till vara på det?kram eva med välmening,,,dessutom liknar peppe bin ladin om han skulle odla skägg,,,

    SvaraRadera
  5. Den där Eva, är hon totalt svängd i roten, eller???? Det är väl i varje fall ingen kompis som skriver sådana idiotiska komentarer!!
    Hon verkar ha väldigt svårt att förstå att ingen är intresserad av hennes inlägg.

    SvaraRadera
  6. Haller verkligen med Birgitta. Fattar inte hur fasiken man kan slanga ur sig nagot sadant i en blogg. jag som lasare blir forbannad och irriterad, hade jag fatt en sadan kommentar hade jag blivit ledsen ocksa. Kramar Annika
    Ps nu ska jag ocksa skriva hur min vardag kan se ut hemma pa Oland

    SvaraRadera
  7. Men var fick Eva luft ifrån?! Jag är ledsen att detta blev en följd av utmaningen från mig :/

    Förresten är det väl ganska spännande rent kulturellt att som svensk gå och skrubba som en gammal italiensk hemmafru - troligen ren avundsjuka som anas bortom den beska kommentaren! Man får uppleva en otrolig massa grejer :)

    Kram på dig Pysen!

    SvaraRadera
  8. om "Utlandsmamman" till sina sinnes fulla närvaro TROR man skulle vara avis på gå o skrubba hemma utan liv så undrar jag om du kankse gör det med?det ÄR oftast så i Italien...trist som fan fast italien är fint annars,,titta bara på alla grannkärringar på plats,,,skrubbar o hänger tvätt,,,avis på det?,,hm,,,går o göra här med om man älskar det,,,se så det ej blir ngt missförstånd så reser jag världen runt hela tiden +jobbar som en tok för o kunna göra det,,,så,,är ej avis på "utlandet" heller,,,allt blir vad man gör det till i livet,,,ett tips till alla föresten,

    SvaraRadera
  9. Nu Eva har du passerat gränsen för vad som kan betraktas som rumsrent och lagligt.
    Du har gjort dig skyldig till ett flertal brott, ärekränkning och förtal mot Peppe, diskriminering av folkgrupp (titta bara på alla grannkäringar o.s.v.).
    Plus att du skriver så urusel svenska att det borde vara straffbart.
    När man med mycket möda har lyckats tyda vad du skriver blir man ganska beklämd och undrar hur du tillbringade tiden då du borde varit i skolan?
    Sen finns det en hel del oförskämdheter i dina två kommentarer.
    Jag skull gärna ställa upp gratis för Pysen och utlandsmamman och åtala dej men tyvärr så är det troligen meningslöst då det vid en utredning säkert skulle visa sej att du inte är tillräknelig och därmed befriad från straffansvar.
    Vet du vilken samlagsställning som skapar de ointligentaste barnen? Om inte så kan du ju fråga dina föräldrar.
    Sist ska jag ge dig ett gott råd, sluta att trakassera människor i din omgivning det leder aldrig till något gott.

    SvaraRadera
  10. bra att du "advokaten" öppnar munnen med,, men ,vi lever i ett fritt svedala,,,med yttrandefrihet,,,att någon ej vill skrubba runt hemma o tycker det är astrist+säger det har finns full rätt till,,,alla väljer vi ju själva hur vi önskar leva våra liv,sant?undrar vad du gör under din signatur? folk kankse blir sura,,men allahåller inte alltid med alla,,,sånt är livet bara,,

    SvaraRadera
  11. Citat Eva:
    "alla väljer vi ju själva hur vi önskar leva våra liv,sant?"

    Exakt, så vad gnäller du om?

    SvaraRadera
  12. Tack Birgitta,Annika, Utlansmamman och Emma ni har gett mej tron på kvinnan tillbaka, jag misströstade när jag läst Evas kommentarer.
    Sen tänkte jag förklara för dig Eva vad en advokat sysslar med men förstår ju att det är bortkastad energi, det är bättre att spara den energin tills jag kommer hem och skurar lite istället så jag slipper leva i samma skit som du tycks göra. Man undrar ju hur det ser ut i din bostad, tydligen väldigt skitigt vilket kan förklara att du troligen inte har någon att städa för och att det därför du hoppar på sådana som är lyckligt lottade och vill hålla skiten ifrån sig för att skapa en trivsam miljö för sig och sin älskade gubbe/gumma.
    Sen vill jag uppmärksamma dig på att jag inte har för vana att tala för mig själv samtid som jag skriver, jag klarar att skriva utan att sitta och ljuda varje ord innan jag skriver ner det, förstår att du gör det men att det hjälper föga.
    Vist vi har yttrandefrihet men under ansvar, det är bara folk med noll intelligens som kan yttra sej hur de vill eftersom dessa är strafffriförklarade som jag skrev i min tidigare kommentar.
    Vad det beträffar din fundering över att alla inte håller med alla så har du så rätt, vi som inte bara har ett absolut tomrum mellan öronen håller definitivt inte med dig.
    Så allas vår förhoppning är du drar ur sladden och fortsättnings vis inte trakasserar Pysen

    SvaraRadera
  13. Jag är chockad över tidigare inlägg från Eva och kan inte annat än skriva under på vad alla andra skrivit efter det.. Idioter finns det tydligen gott om..

    SvaraRadera
  14. visst lever vi som vi vill alla,,även om vi väljer att stänga in oss med en marijuanarökande man eller fru,,,oavsett om det är i skogen,i en lägenhet eller i en lund eller långt ute i buschen,,,vi kan kalla det ett liv ochså,,jag menar ej att trakassera någon för det är inget normala männsiskor njuter av,däremot har väl alla sina åsiker om det mesta och det inlägget/utmaningen om vardagaen var det tristaste JAG hört på länge o det är inget jag ändrar åsikt om,,,,en blogg är öppen o kan/fås läsas av alla,,,inlägg är väl ochså menat då det finns ruta för det,annars borde det ej finnas en ruta o skriva i,,,+inlägg går att raderas med om de inte gillas,,,än är det bara alla läsare som gnällt även om jag förstår att bloggens författare kankse blir upprörd med,men som sagt,,,att säga en mening om vad man tycker är inte att likna vid trakasserier,,det borde även "Advokaten" veta,,hoppas du skurar på ordentligt föresten,du verkar ta hand om det själv iallefalll utan o låta din ev kvinna ta hand om "skiten" o det är ju lite upplyftande faktiskt,fram med FLER skurande män!

    SvaraRadera
  15. Man blir mörkrädd över korkadheten hos vissa (Eva). Allmän hyfs kom inte med i deras genuppsättning uppenbarligen. Nått är det...


    Man kan leva ett enkelt liv, fyllt med kärlek, som är mycket mera givande och lyckligt än en som rusar runt över allt och mest bara har ytliga vänner och tomhet. Klokare människor lär sig vad som verkligen räknas i livet.

    SvaraRadera