tisdag 17 februari 2009

29 veckor

Nicholas har fått en present av tvillingarna Sophia och Claudia. En äkta, svensk, superklassisk leksak; Briohunden! Här på Sicilien finns det så vitt jag vet bara en enda affär som säljer leksaker från brio. Nu lär det ju dröja innan han kommer att uppskatta den, men ändå :o)

29 veckor har passerat, och det är 11 kvar till beräknat förlossningsdatum. Om man räknar med att allt inom 2 veckor före och 2 veckor efter det beräknade förlossningsdatumet är helt normalt kan han alltså komma till världen någonstans mellan 9 (shit!?) och 13 veckor från idag...
Fast 13 veckor lär det nog inte bli, av det jag har hört om vänners och vänners vänners erfarenheter väntar man absolut inte så länge som 2 veckor innan man börjar fundera på att sätta igång förlossningen här, men max 5-6 dagar....

Det är inga kontroller för tillfället, nästa är om cirka 3 veckor... På ett sätt ganska skönt, även om det så klart är trevligt att få bekräftat att det lilla livet mår bra, men så länge han rör på sig så mycket som han gör är jag inte ett dugg orolig, och skulle det vara något är ju läkaren bara ett telefonsamtal bort.

4 kommentarer:

  1. wow vilken fin leksak. den gillar jag verkligen.
    var det "shit" som i "oj va snabbt det kan gå och vi är inte redo då".. ;-))

    SvaraRadera
  2. Den vovven minns jag.

    Jag tror de inte går över mer än 14 dagar här i USA, fast Sverige är det väl längre va?

    5-6 dagar är inte mycket egentligen.

    Ja, nu händer det snart! Det kommer med stormsteg.
    Skall ni/har ni gått på förlossningskurs? Gör man sådant där?
    Känner du dig redo för förlossningen?

    SvaraRadera
  3. Brio måste vara världens mest pedagogiska leksaker :)
    Nu är det inte långt kvar. Ibland tycker jag att veckorna går jättefort, ibland hur sakta som helst. Kan tänka mig att de går fortare och fortare ju mer man närmar sig... Kram!

    SvaraRadera
  4. Åh, så fin. Vi har också en sån fast röd. Lill*n kommer säkert att gilla den mycket såsmåningom. Nej, så länge allt känns bra är det bra.

    SvaraRadera