lördag 7 februari 2009

Mer musik - ny upptäckt!

Jag har upptäckt nåt nytt... eller så nytt är det väl inte egentligen, bara för mig... och det utan Eriks hjälp den här gången, som vanligen är den som lockar in i okända musikvärldar... Näe, den här gången var det Maurizio.... ja, alltså Maurizio Costanza med sin show på tv som gjorde att jag upptäckte nåt nytt... (nej, jag brukar inte titta på honom, han mumlar så mycket att jag inte förstår vad han säger...) men nu råkade det stå på och när det här gänget satte igång riktades uppmärksamheten mot tv:n.
De heter Anonima Armonisti och kommer från Rom.

Lägg märke till att de VARKEN har DJUR eller INSTRUMENT på scenen!!


(att en eller två är riktigt söt att vila ögonen på gör ju inte saken sämre precis...)

5 kommentarer:

  1. Hur duktiga som helst ju och som du skrev även några snyggingar :o)
    Kramisar

    SvaraRadera
  2. hihi, jag klarar inte heller av Maurizio :) Men vilken häftig grupp, imponerande!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Suveräna! Jag brukar inte heller titta pè M.C show. gjore det för många herrans år sedan, men det är länge sedan sist. Senast var nog när min svåger var med bland gästerna...och det var ett par år sen nu.
    Kram ☺

    SvaraRadera
  4. Skitbra. Gåshud och jag håller med om de där ögonen. hihi...

    SvaraRadera
  5. Kul, vilka grabbar! "Banana Boat Song", Belafontes klassiker (och Fleksnes signatur) gör de makalöst bra. Inget fel på Beach Boys heller. Får hålla med dig om gubben som sitter och mumlar, vad är det för "tomte". Men redaktionen bakom programmet verkar vakna, som hittat dessa skönsjungande killar, acapellasång är skoj när det görs så här bra. Tack för den Pysen :-)

    SvaraRadera