fredag 6 mars 2009

Positiv bieffekt

Jag kom just att tänka på en sak. Badrumsbygget för faktiskt med sig ytterligare en positiv sak förutom att man kommer att slippa att gå ut och upp för en trappa för att komma till badrummet, men jag kommer också ÄNTLIGEN, efter snart 5 års lidande, att bli av med de rosa väggarna och det rosa taket i sovrummet!
Nu undrar du så klart varför vi har rosa väggar och rosa tak i sovrummet? Jo, det ska jag berätta...

När jag flyttade in här på citronodlingen användes det som idag är vårt sovrum mest som förråd, ett rum där man la in allt sånt där som man inte visste riktigt vart man skulle göra av, och vi sov på en bäddsoffa i köket, så det första projektet var att göra iordning detta rum så att vi fick ett riktigt sovrum. Jag var eld och lågor, så kul att få bestämma färger och göra i ordning efter eget huvud! Eftersom rummet bara har ett enda, ganska litet fönster som släpper in ljus så ville jag att det skulle vara mycket vitt, men inte bara, för jag ville ju inte heller att det stora rummet skulle se ut som en sal på sjukhus, så jag bestämde att 3 väggar skulle vara vita och den fjärde skulle vara i en varm, röd färg.
Vi åkte och inhandlade det som behövdes och en helg kom Peppes gudfar hit för att hjälpa till. Möbler flyttades och täcktes över, väggarna fixades till och lagades där det behövdes och så blev det äntligen dags att måla...

Som jag förbannat det ögonblicket! Som jag förbannat mig själv för att jag inte var lite kaxigare och lite mindre blyg och inte sa ifrån med en gång (men det är inte så lätt med relativt nya svärföräldrar som står och tittar på och en gudfar som man inte riktigt känner)....

Gudfadern tyckte att det var alldeles för besvärligt att måla i två olika färger, och blandade ner min lilla tub med rött i den stora, stora hinken med vit färg...

Resultat? GRISROSA!?!?!

I min förtvivlan gick jag därifrån och gjorde något annat en stund, och när jag kom tillbaka för att kolla hur det blev höll de som bäst på att måla taket... men inte i vitt som normala människor brukar göra (för det fanns ju inget vitt kvar...) utan i den där hemska grisrosa färgen!!

Jag har nu levt med ett totalt grisrosa sovrum i nästan 5 år, och har väl egentligen vant mig vid det, men nu när det ändå ska slås upp ett hål i väggen för dörren ut till det nya badrummet kommer det äntligen att bli ommålat, och Peppes gudfar ska inte ens få komma i närheten av vårt hem den dagen!!

Så det så!!

14 kommentarer:

  1. Nu fick jag ont i magmusklerna igen! Jag minns att du nämnt det här tidigare, men det gjorde inte saken mindre rolig. Jag känner med dig helt och fullt! Och se nu till att hålla hårt i målarpytsarna i framtiden, man vet ju aldrig vad som kan gå fel denna gången.

    'Strita' var bra! Jag skulle vilja veta om dessa ord tas fram med slumpgenerator, eller om de är inprogrammerade.
    Kram ☺

    SvaraRadera
  2. Oh, jag kan inte sluta skratta :) Så roligt, så roligt! Precis hela rummet grisrosa!
    Jag förstår att du känner dig överlycklig med bygget av badrummet och ny, lite trevligare färg :)

    kram

    SvaraRadera
  3. Haha, vilken rolig historia! :D Jag håller med dig om att det där nog inte var den finaste färgen jag har sett.. I alla fall inte på sovrums väggarna och taket! Vilken färg kommer det att bli den här gången då? :)

    SvaraRadera
  4. hahaha fy va jag skrattar. det känns så typiskt att de gjorde så på nåt sätt. faen va sur jag hade varit. skönt att bli av med det kan jag tänka- vad blir det för färg då? rummet är ju stort och fint annars.. rosa- haha. gillade Peppe "flickrummet"? (förresten- hur svårt är det att måla med två färger, det är ju lika mycket att måla??)

    SvaraRadera
  5. Sitter och bloggar runt så här på fredagseftermiddagen, fin och trevlig blogg du har, härliga bilder också. Har en blogg om pocketböcker och lite annat också!
    Trevlig Helg önskar Hexan!

    SvaraRadera
  6. Hej !! ÅÅ va jag skrattade gott , hihih Se till att hålla hårt i målar penslarna nu framöver och ställ iannatfall inte fram mer än en färg itaget !!!

    SvaraRadera
  7. Det var kul att få höra den historien *haha* rosa tak - I like it :)

    Hortensian var grön men blommade inte i fjol och jag var hoppfull, men efter denna extremkalla vinter känner jag mig inte lika säker... Visar den inte kraftiga levnadsteckan nu i början av säsongen kommer jag byta ut den - för de är så otroligt vackra!

    SvaraRadera
  8. HAHAHAHA!!! Vilken rolig historia (för mig som den inte drabbat).;o)VA SKÖNT att du nu skall bli av med färgen. Hurra! Va blir det för färg nu då???

    SvaraRadera
  9. Tack så jättemycket för utmärkelsen den var jättegullig.."gulliga" var också väggarna i ditt sovrum hehe. Men sängen var jättefin. Och du har inrett fint och gjort det bästa av situationen. Behåll den rosa färgen och måla lila och svarta ränder då klår du alla..i hemskhet. Fast risken för mardrömmar är väll stor..kram

    SvaraRadera
  10. Det får väl bli bebisblå den här gången!!!

    SvaraRadera
  11. Jag har inte bestämt mig än för vad det blir för färg... kanske man vågar försöka igen med den där röda väggen??

    SvaraRadera
  12. Ha, ha, ja så skönt att bli av med det rosa, en klar bonus. Hoppas det blir snart och stort lycka till med färgvalet!

    SvaraRadera
  13. Ooooh din stackare... jag vet inte vad jag hade tagit mig till. Antagligen ställt mig och målat om när mannen var borta efter måååååånga låååååånga dagars/timmars surande. Duktigt av dig att vänja dig tycker jag men som sagt.... låt dem inte komma i närheten denna gång. Ser fram emot att se resultatet.

    SvaraRadera
  14. Hihi vilken härlig berättelse, men förstår att du kanske inte var helt överlycklig så att säga just då! :-)
    Tack för att man fick kika in, och jag msåte säga att er säng är otroligt fin, bland det finaste jag sett i sängväg! Ha en bra helg!

    SvaraRadera