lördag 7 mars 2009

Under regnbågen

Dubbel regnbåge! Det såg jag först när jag laddade över bilderna till datorn....


(den här har jag lekt lite med i ett fotoprogram....)

Idag har det varit en sån där tråkig dag igen, sådär som det blir när man redan hade bestämt att man skulle göra en sak som sedan inte blev av, och det verkar helt omöjligt att ta sig för med något annat istället...

Idag hade jag tänkt att gå på den lokala marknaden på förmiddagen, men det ösregnade och då ställer de in... något annat var jag inte direkt sugen på så det har inte blivit mycket gjort idag... Jag har kollat lite på svensk tv, bland annat Stockholm-Arlanda på tv3, det var faktiskt intressant.

Peppe och hans gudfar har inte kunnat arbeta på sina ordinarie jobb på grund av vädret så de har fixat lite i badrummet...
Nu för en stund sen när jag gick ut för att gå upp till badrummet såg jag den här fantastiska regnbågen bortum Taormina!! Så var den dagen räddad, det är inte ofta man ser här faktiskt...

Ikväll ska jag nog titta lite på andra chansen...

11 kommentarer:

  1. kan man alltså se på tv3 online också? andra chansen får jag väl också se då.. vi ses då.
    fin regnbåge förresten och häftigt med två.. :-)

    SvaraRadera
  2. Jupps, jag tror att det bara är tv4 som tar betalt för att man ska kunna se programmen, nu såg jag att de hade vissa program gratis, men då gick det inte för att man befann sig utomlands... suck och pust!!

    SvaraRadera
  3. Hej
    Vad kul att du kikade in hos mig! Nu har jag läst en hel del av dina inlägg om Ao Nang, tack för bra tips. Vi trivs jättebra här och jag skulle nästan kunna stanna för gott.
    Lägger till din blogg på Bloglovin, här ar kul att läsa.

    Åsa

    SvaraRadera
  4. Hej, jag tittade in för att kolla ditt fiskrecept! Det blir det här ikväll. Sen "andra chansen"... - nu är jag mer uppladdad än sist faktiskt :)
    Vi har faktisk haft fint väder idag. Jag röjde undan lite ris och upptäkte att krokusen blommade för fullt. Det måste betyda att våren är på väg :)

    Ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  5. Kul att receptet lockar ;o) Det var ju bara ett sånt där "okej-vad-finns-det-i-kylskåpet-hop-kok" :o)
    Gör inte som jag och låt fisken koka för länge så att det blir så där grötigt bara ;o)

    SvaraRadera
  6. Det stämde ju ganska bra med vad vi hade i kyskåpet just nu :) Smakade jättebra och alla var nöjda.
    Andra chansen? Jag tyckte det var kul att höra lite låtar igen och brydde mig inte så mkt om vilka som gick vidare denna gången. Dottern var däremot förtvivlad...
    Go natt!

    SvaraRadera
  7. Jag håller med dottern, utlandsmamman! Ugglas och en låt på grekiska??? Suck....

    SvaraRadera
  8. Gud vad härligt med två! Det har jag nog aldrig sett!
    Kram ☺

    SvaraRadera
  9. Wow, gud vad vackert! Regnbågar och dubbla, inte så vanligt. Ibland är de blott där en liten stund. Fångade ett par på bild själv, i höstas. Men din var maffig!

    SvaraRadera
  10. Som vanligt så blir jag kvar ett tag i dina bilder. Fastnar liksom.

    SvaraRadera
  11. Va?!? Sprang du inte rätt ut bara för att hitta guldet där regnbågen går ner?!?!? ;o)

    Vackert, vackert.

    SvaraRadera