torsdag 30 april 2009

Flitig pys...

Idag har jag minsann varit flitig. I förmiddags var jag i vårt lilla köpcentrum (första gången jag åkte och handlade själv, och jag mötte inte en enda som vi känner.. tjohoo ) och kollade på skor och på smycken innan jag gick in i mataffären och handlade det som behövdes samt ett komplett set med skurhink och mopp för hutlösa 12 euro...
Jag hittade inga skor jag ville ha, men däremot kommer det att bli svårt att välja ut ett smycke till Peppes guddotter som snart ska konfirmeras, det fanns många söta till rimliga priser...

Efter lunch bestämde jag mig för att hoppa över min dagliga middagslur. Jag sov grymt dåligt i natt och dagens strategi är att trötta ut sig så gott det går... Så istället för att gå och lägga mig så testade jag först min nya golvmopp och hink (som nästan borde vara beströdd med diamanter, eller åtminstone strass...) och sedan gav jag mig på trädgården och började rensa lite ogräs...

Nu är jag både trött och har ont i ryggen....

13 kommentarer:

  1. Bra Pys! Hoppas du får sova gott i natt! Jag kunde inte sova igår natt och var så trött i morse. Jag somnade nästan på soffan innan men jag lät bli så jag hoppas jag också får sova! :-)
    Är det "röd" dag hos er i morgon? Det är det inte här..

    SvaraRadera
  2. Redpaint: Hoppas John Blund ger oss båda en ordentlig dos med sömnpulver då :o)
    Ja, det är röd dag här..

    SvaraRadera
  3. Skickar dig den kraft jag kan förmedla. Tänker på dig ofta!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hoppas din nya strategi fungerar så att du får sova gott i natt.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Hoppas du får bättre nätter snart.
    Duktig du är!

    SvaraRadera
  6. va bra! Dà kan du glànsa med din nya bling bling mopp!
    Jag har en ny liten Asus dàr jag inte hittar svenska bokstàver :)

    Sov sà gott!

    Kram

    SvaraRadera
  7. En hink och en skurmopp kan göra vem som helst trött :) En diamantversion skulle faktiskt inte vara så tokigt.

    Hoppas Italien har lika fint och underbart väder som Sverige! Kram!

    SvaraRadera
  8. Åh jag tycker det rä svårt att hitta skor jag med kom jag på när jag ser ditt inlägg. Men jag ska nog köpa dessa hos Calou, dem är jag kär i.
    Hittade en länk så du kan se.
    http://www.calou.se/sv/collection.html
    Jag tänkte mig de vita i lack "Knyta"

    SvaraRadera
  9. En sån hink ska jag skaffa hit, då kanske det blir roligare att städa... eller att det blir gjort iallafall.

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  10. Hejsan , jag kan inte låta bli och säga detta för jag var på citygross i går och köpte mig oxå en ny mopp och hink för hutlösa 249kr (och då var det x-pris på den !!så jag funderar på vad för ädelstenar det är på min !!! dessvärre hittar jag inga !!:) Men det kanske blir extra fint och rent med våra eller vad tror du !! Kramizzz

    SvaraRadera
  11. Det verkar vara en bra taktik för att kunna sova gott.
    Vet att du har det jobbigt just nu men undrar ändå, hur tänkte du göra med månadsbilden?
    Ha det bra
    Kram

    SvaraRadera
  12. Och tänk så mycket roligare det hade varit att städa med en strassbeströdd skurhink! ;)

    Kramar!

    SvaraRadera
  13. Ja det var ju inte världens billigaste skurhink nä... du får vårda den ömt ;-)
    Hoppas du fick sova lite bättre sen!
    Hälsningar från Åland!

    SvaraRadera