tisdag 12 maj 2009

Bara jag

Tandlös Pys

Hur gammal är du om 5 år?
40 år och 362 dagar...

Vem var den senaste du träffade?
Om sambon räknas så var det Peppe, annars var det svärfar...

Hur lång är du?
1.61 och en halv

Vilken är den senaste filmen du sett?
Vet inte.. något jag slötittade på på tv...

Vem ringde du senast?
Mamma och pappa via skype

Hur löd ditt senaste sms och till vem var det?
Ingen aning, jag skickar väldigt sällan sms

Vad är helgens planer?
Vi ska kolla på en helt galen religiös fest i Calatabiano!

Föredrar du att ringa eller att skicka sms?
Ringa, helt klart

Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Gifta. Med varandra dessutom...

När såg du senast din mamma?
Februari 2008... så går det när förldrarna flyttar ännu mer långtbortistan än dottern...

Vilken ögonfärg har du?
Brun

När vaknade du idag?
Lite för tidigt... halv sju.. jag gillar inte att gå upp innan Peppe har dragit iväg till jobbet kl 7.. han är ivägen i köket när jag ska koka the... ;o)

Har du någon gång hittat en katt?
Ja, det tror jag väl...

Vilken är din favoritplats?
Stromboli, en av de små öarna utanför Sicilien. En av världens mest aktiva vulkaner.

Vilken plats föredrar du minst?
Oj, det finns säkert många såna... Rent generellt är det mer stämning bland människorna som finns på platsen som gör om det är trevligt eller otrevligt..

Var tror du att du befinner dig om tio år?
Antagligen här...

Vad skrämde dig som barn?
Inget speciellt vad jag kan komma ihåg...

Vem fick dig att skratta senast?
Tvillingarna... de lär sig mycket nytt just nu... Bland annat att bara skrika för full hals rakt ut... fast det skrattade jag inte åt.. ;o)

Är du för ung för att äga vinylskivor?
Nej, men jag har dem inte kvar.

Har du stationär eller bärbar dator?
Bärbar

Sover du med eller utan kläder på dig?
Med

Hur många kuddar har du i sängen?
Jag har 3, sen finns det 2 i den andra halvan som på något mystiskt sätt invaderar min halva... Då blir det lite knöligt...

Hur många landskap har du bott i?
4

Har du någon gång spytt på någon?
Hrm... typ...

Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Barfota är ju skönt när det går

Är du social?
Någorlunda... ;o)

Vilken är din favoritglass?
Äter sällan glass, men om jag någon gång tar en glass ute ska det vara med pistagesmak

Vad skulle du göra om du vann en miljon?
Betala de få skulder jag har kvar, skaffa ett bättre boende, resa en massa, ge bort lite eller köpa något bra till de närmaste...

Tycker du om kinamat?
Ja

Tycker du om kaffe?
Inte ett dugg

Vad dricker du till frukost?
The

Sover du på någon särskild sida?
Nej

Kan du spela poker?
Nej, men jag har pokerface.. ;o)

Är du en beroendemänniska?
Ja, på så sätt att jag inte gillar när mina rutiner blir störda till exempel.. Särskilt morgonrutinen ;o)

Känner du någon med samma födelsedag som din?
En vän i barndomen fyllde år samma dag...

Vill du ha barn?
Ville.. och vill väl på ett sätt, men just nu är jag inte så säker på att jag vill försöka...

Kan du några andra språk än svenska?
Engelska och italienska

Har du någonsin åkt ambulans?
Nix

Föredrar du hav eller pool?
Havet är ju trevligt men pool funkar också.

Vad spenderar du helst pengar på?
Resor

Äger du dyra smycken?
Nej, det dyraste jag har är en tunn halskedja i guld med ett litet hänge föreställande en hibiskus

Har du någon gång testat narkotika?
Nej, varför skulle jag?

Vad var det senaste du stoppade i munnen?
Pasta med kikärter på lunchen

Vem är den roligaste människan du känner?
Känner bara tråkiga människor ;o)

Välj ett ärr på din kropp
Fem stygn i hakan efter en vådlig färd på cykel (hankandes efter en moppe....)

Vad har du för ringsignal?
Just nu nokias klassiska, min telefon har fått spel och byter signal själv, så jag vet aldrig om det är min som ringer...

Har du något klädesplagg kvar sen du var liten?
Nej

Vart togs din profilbild?
Hemma

Kan du byta olja på bilen?
Nej, men mekanikern ska ju ha något att göra han också...

Har du fått fortkörningsböter?
Nej, inte än i alla fall..

Vilken var den senaste bok du läste?
Minns faktiskt inte, den jag läser nu heter the widow from the south

Läser du dagstidningen?
Skummar lite rubriker på internet

Prenumerar du på någon veckotidning?
Nej

Dansar du i bilen?
Vi har en ford fiesta.. hur skulle det gå till??

Vilken radiostation lyssnade du på senast?
105, en italiensk kanal...

Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Lite siffror...

När var du i kyrkan senast?
På gudstjänst eller liknande? Minns inte, men jag går gärna in i kyrkor och tittar. Jag tycker de är fina.

Vilka personer utmanar du?
Alla som har lust :o)

22 kommentarer:

  1. Det var sannerligen mycket man fick lära sej där om dej.. hehe :-)

    SvaraRadera
  2. Vilken kul lista! Nu känner jag ju dig lite bättre.
    Lite nyfiken bara - var bor dina föräldrar?

    Och du - vilken fin bild!

    SvaraRadera
  3. Förresten... Underbart foto :-)

    SvaraRadera
  4. Vilken bra lista. Var roligt att läsa svaren :)

    SvaraRadera
  5. Skoj läsning på kvällskvisten! Snart födelsedag ser jag :)

    SvaraRadera
  6. Jösses en sån söt liten tjej du var!
    Roligt att läsa dina svar, nu vet jag lite mer än innan ;)

    Kram Ingela

    SvaraRadera
  7. Oj, låter härligt - och långt bort ... Har du någon familj i Sverige. Syskon?

    SvaraRadera
  8. Anna: Ja, jag har några halvsyskon och lite mostrar och sånt kvar i Sverige ;o)

    SvaraRadera
  9. Vad roligt att läsa och lära sig lite mer om dig. :) Fast det högg till lite i mig när jag läste frågan om barn... *kramar om* Jätte fin bild på dig, hur gammal var du där?

    Apropå dina föräldrar och Thailand: Har de märkt att det blivit mer våldsamt där på senare tid? Jag har pratat med hon tjejen som blev skjuten nu, kan knappt fatta vilken tur hon hade...

    SvaraRadera
  10. Håller med om att man känner dig lite bättre nu...antar kanske t.o.m utmaningen....:-)

    SvaraRadera
  11. Ponder: Jag tror jag var 6 år där.. tandlös sedan urminnes tider.. (så går det när man inte tar emot sig med händerna när man ramlar...)
    Mamma och pappa bor i Ao Nang, i Krabiprovinsen och där är det lugnt och skönt.

    SvaraRadera
  12. Söt om en lite sockerbit helt enkelt... Utmaningen är antagen även om det tog en herrans tid : )

    SvaraRadera
  13. Jag älskar listor så jag antar utmaningen. Det här var ju jätteroligt att läsa :) Folks vardag är alltid spännande att få en inblick i!
    Kram!

    SvaraRadera
  14. Vad kul att få veta så mycket om dig!
    Ha en fortsatt trevlig kväll.

    Kram Wojtan

    SvaraRadera
  15. Okej, vad skönt att det är lugnt där de bor. :)

    Jag har antagit utmaningen!

    SvaraRadera
  16. Den var kul. Den skall jag anta. :o)

    SvaraRadera
  17. Vilken kul utmaning! Den här ska jag göra när jag har tid :)

    Och du var ju hur söt som helst på kortet :)

    Kram på dig

    SvaraRadera
  18. Men så kul! Du fyller ju snart år Pysen! Räknar jag rätt att det är på lördag?
    Det var en massa olika fakta, jag orkade inte läsa allt nu, när jag såg det första ville jag kommentera. Noterar att det passerat de flesta... gulligt foto på dig som väldigt ung dam :-)

    SvaraRadera
  19. Åh, du är uppmärksam du Erik :o)
    Jag vet inte om det är du eller jag som räknar fel, men det är imorgon, fredag ;o)

    SvaraRadera