lördag 13 juni 2009

Cirkusen har kommit till stan!




Ikväll har jag varit på Cirkus Cittá di Roma. Det var jag, svärmor och svägerskan... och cirka 50 personer till... Inte undra på att vi fick rabatt på de bättre platserna, det hade ju varit lite trist för "artisterna" om alla satt på de bakre raderna ;o)

Ingen höjdarcirkus, men ganska roligt ändå. I pausen kunde man för det blygsamma priset av 1 euro få gå bakom kulisserna och titta på djuren. Det var ingen uppmuntrande upplevelse.
Jag förstår varför det är förbjudet med djur på cirkus i Sverige...

10 kommentarer:

  1. Snacka om en perfekt bild. Menar den sista. Kan inte bli bättre. Vill bara säga ännu en gång att du har verkligen utvecklats som fotograf och jag tycker du ska börja fota för tidningarna där nere eller här hemma i Sverige. Dessutom skriver du bra också så du borde kunna sälja artiklar där nere och hem hit. Du har lite fel det där om djur på cirkusar här hemma. Dom har fortfarande djur. Både kameler, elefanter, ja alla typiska cirkusdjur som finns. Har aldrig hört om djur förbud förut.
    Ha det så bra nere i värmen. Här är det värre väder än värst.
    Kramar Annika

    SvaraRadera
  2. Vilka fantastiskt fina bilder. :o)

    Ja, det där med djuren som inte lever i en bra miljö har jag väldigt ont av.

    SvaraRadera
  3. Må hända ingen hödjarcirkus, men bilderna är strålande... : )

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag håller med Annika. Du borde kunna sälja dina bilder. Kanske kan få lägga upp några bilder hos en bildbyrå också. Hör dig för om du inte redan har gjort det.

    SvaraRadera
  5. Verkligen häftiga effekter! Jag gillar INTE cirkus. Har aldrig gjort. Men synd att det inte var flera där.

    SvaraRadera
  6. Kan bara hålla med alla föregående talare: Underbara bilder! Jag gillar den första allra bäst för stämningen i den.

    Ha en toppenlördag.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Gorgeous pictures that you have made there!!!!! Greets, maike

    SvaraRadera
  8. Underbara bilder, som vanligt! :)

    Håller med om att djur på cirkus är oerhört deprimerande. Den största anledningen till att jag inte går dit trots att dottern tjatar...

    SvaraRadera
  9. Brukar tycka att det är skoj med cirkusar. Dina foton är härliga. Jag gillar speciellt första fotot. Har själv just köpt biljetter vid liknande vagnar och haft förväntningar på en trevlig kväll med sockervadd, popcorn och sågspånsdoft. Men när någon cirkus behandlar djuren illa, då blir jag ledsen. Men det finns också cirkusar där dressyrfolket verkligen älskar sina djur. Det gjorde att några djur från en cirkus lyckades smita ute i förorten Bredäng för något år sedan. De var ute på en långpromenad när ett gäng (dumma) barn slängde sten och annat på djuren, vilket fick dem att fly. Det försvårade infångandet senare. Men måste kännas lite trist för både er som publik och de som uppträder när publiken är så få. Det är en del vilda kattdjur och andra liknande djur som förbjudits på våra cirkusar. Cirkus utan djur vore ingen gammaldags cirkus.

    SvaraRadera
  10. waow, vilka fina bilder. Jo, jag bojkottar cirkus och speciellt i Spanien pga de vilda djurens situation.

    SvaraRadera