måndag 20 juli 2009

Fotoclub Naxos

Efter en del krångel fick jag äntligen tag i ordföranden för fotoklubben här i byn och var och träffade honom nu ikväll. Det verkar vara en trevlig prick och han berättade lite om klubben och vad de har för aktiviteter. Nu under sommaren är det ganska dött, här i Giardini jobbar ju de flesta otroligt mycket under sommarmånaderna, men under vinterhalvåret träffas de i ordförandens restaurang varje torsdag och ibland åker de på gemensamma fotoutflykter.
Jag hade med mig datorn och visade några av mina bilder som han tyckte var "abbastanza belle" (ganska fina). Han sa att om jag har några foton på temat antika, sicilianska yrken så fick jag gärna hänga dem på utställningen som pågår i Castelmola (den jag var och kollade på häromdagen). Jag får också gärna ställa ut några bilder i hans restaurang om jag vill.
Några foton på temat yrken har jag inte, men att hänga några bilder i restaurangen skulle ju vara kul, men hjälp, vilka ska man välja???

Vilken eller vilka är DIN favorit?

10 kommentarer:

  1. Oj oj oj... så många fiiiina bilder. Så snart jag har utfodra t mina hungriga föräldrar ska jag dock surfa omkring på dina två bloggar och se vilka jag gillar allra mest (fast jag gillar naturligtvis ALLA).

    Kram

    SvaraRadera
  2. Några av mina favoriter:

    Fångadet av rörelsen.
    http://365bypysen.blogspot.com/2009/07/345-upside-down.html

    http://365bypysen.blogspot.com/2009/07/123-go-fish.html
    inte minst för ljuset som så vackert flyter ut under båten.

    http://365bypysen.blogspot.com/2009/07/143-harvest.html
    Kul motiv – kanske ännu mer bland de sicilianska bönderna ; )

    http://365bypysen.blogspot.com/2009/07/246-rain-rain-go-away.html
    Det syns verkligen att det REGNAR – oftast blir det mest dis på regnfoton.

    http://365bypysen.blogspot.com/2009/07/172-lines.html
    I like!

    http://365bypysen.blogspot.com/2009/07/192-musical-instrument.html
    Vackra färger och igen kul för de lokala.

    http://farm4.static.flickr.com/3368/3327451989_742948319f.jpg?v=0
    Kan tänka mig att det går hem ; )

    SvaraRadera
  3. Oj va svårt. Det går omöjligt välja.. Ingen vidare hjälp här inte.

    SvaraRadera
  4. Jag gillar dina bilder skarpt! De jag gillar bäst är de som fångar, det för mig exotiska, sicilienska, som nummer 42 i din blogg - den är fantastisk.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Just nu ser jag inte en enda av dina bilder! Men jag återkommer...
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Jätteskoj. Bara att träffas en gång i veckan i ordförandes restaurang låter trevligt (gott?). Chansen att ställa ut i hans restaurang låter spännande. Välja bilder, jag tror nog du har en del egna favoriter och så har du ju Peppe att bolla mot. Är det bara sicilienare i restaurangen eller även turister som besöker den? Det har ju viss betydelse, för vilka foton du ska välja.
    Hur som helst, kul att det var mer fart i fotoklubben än det verkade tidigare. :-)

    SvaraRadera
  7. Det är nog mestadels turister där, i alla fall nu under sommaren.

    SvaraRadera
  8. Äntligen fanns dina bilder med på bloggen igen så att jag kunde titta lite.
    Men som Erik skriver, det är nog så att du har favoriter som du ska ta med i första hand.
    Du har ju massor av fina bilder och jag ser när jag antecknat att jag gärna faller för de svartvita...som den i "Lite deppigt", "Giardini Naxos" Och "Morgonpromenad", Ordlös Onsdag - "Som en dröm" tycker jag jättemycket om. Jag har för mig att jag sett en till variant på dimma i en gränd men den hittade jag inte nu.
    Dina bilder på Magnolian, 27 feb. är också jättefina!
    Vad kul med fotoklubben! Du ska absolut delta i utställningen om du har möjlighet.
    Må så gott!
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Å så roligt. Grattis! En egen liten utställning. Coolt

    SvaraRadera