lördag 18 juli 2009

Sicilianska hästkärror igen


Igår var det uppvisning av sicilianska hästkärror här i Giardini Naxos. Det ingick i sommarprogrammet FronteMare Naxos. Någon kanske kommer ihåg att vi åkte till Calatabiano i maj för att titta på en annan uppvisning? Den gången var jag ju ganska besviken, eftersom uppvisningen endast bestod av 2 kärror som stod parkerade på torget. Igår var det lite bättre. Hela FYRA kärror som i sakta mak tog sig igenom byn. Dessutom satt det spelemän på alla kärrorna så det var ganska mycket mera livat den här gången :o)

Den här farbrorn var ju sååå söt och han tittade rakt in i kameran precis hela tiden tills jag inte såg honom längre :o)

Fler av mina bilder hittar du i min fotoblogg

6 kommentarer:

  1. Hej på Citronodlingen! Underbara foton du delar med dig av!//Eva

    SvaraRadera
  2. Det verkar vara fullt med festivaler & andra typer av arrangemang där du bor. Vad härligt!
    Och så får vi ju se alla dina fina foton också.
    Läste ditt inlägg om den där fotoutställningen. Jag tycker att du ska skapa en egen utställning för dina bilder är så bra.

    Ha det gott.
    Kram

    SvaraRadera
  3. hehe.. det var ju i alla fall dubbelt så många :-)

    Kärrorna är verkligen fint dekorerade.. och fina foton såklart.

    SvaraRadera
  4. Härligt med de färgglada kärrorna!

    Kram ♥

    SvaraRadera
  5. Vilken go' gubbe! :) Kul med dubbelt så många kärror den här gången.

    SvaraRadera