lördag 25 juli 2009

Värmebölja

Sicilien har drabbats av en ordentlig värmebölja samtidigt som vi har maestralvindar från Sahara. Behöver jag säga att man smälter bort? Luften är snustorr och man är törstig precis hela tiden. Ni vet hur det nästan kan göra lite ont att andas genom näsan när det är jättekallt? Så, fast tvärtom känns det.
I natt vid halv två var det fortfarande 32 grader...
Igår på eftermiddagen var jag på stranden med Carla och tvillingarna några timmar. Skönt att stå i vattenbrynet och passa på småbusarna :o)

8 kommentarer:

  1. Jag läste precis i tidningen om att det är väldigt varmt hos er. Skönt att ni har havet att svalka er i iaf. Fast 32 grader mitt i natten låter nästan outhärdligt... Hoppas temperaturen sjunker lite snart! Kram

    SvaraRadera
  2. jag kollade på resa till dig men det var lite väl dyrt:) man suktar efter värmen här hemma så ni får gärna dela med er....jag får väl min beskörda del när vi åker till turkiet v 34....
    kram kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas att det snart blir svalare! Runt 30 går väl bra, men när termometern närmar sig 40 grader är det inte trevligt alls.

    Ha en fin helg! /Ingrid

    SvaraRadera
  4. Hej !!!!
    Later jobbigt....!!!!har har det ocksa varit ratt sa fruktansvart.......saharavindar och 40 grader ...ungefar.....puh.....men battre har an vardagsliv i Rom....!!!
    Kul att lasa in sig lite har.....och fina bilder visar du som vanligt !!!
    Nu langtar jag hem.....bla till ett fungerande internet !!!!!
    Ha det bra.......och forresten.....mannen gnaller nastan jamt om mina andringar hemma........men jag har stoooort talamod.....och later mig inte stoppas......han har sin hobby.....och jag har min.....!!!
    Kram pa dig........Monica

    SvaraRadera
  5. Här går jag och önskar att temeraturen ska stiga lite, men ni har det lite för varmt för min smak... Kunde vi inte dela lite på det, lagom är ett bra ord!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Det kan nästan inte bli för mycket värme. ;-) Vi har haft en "dålig sommarvecka", men det har varit fruntimmersvecka (statistiskt sämre väder, regn o så). Tyvärr kan jag inte smita ner till värmen, måste jobba. Men senare, i augusti, september då blir det resa söderut. Få se vart?!

    SvaraRadera
  7. Det låter inte dumt Erik. Kommer du hitåt får du hojta!

    SvaraRadera
  8. Vill också ha lite värme...

    SvaraRadera