lördag 25 juli 2009

De 4 Elementens Natt

Igår var det De 4 elementens natt (eller La Notte dei 4 Elementi) här i Giardini. Precis som allt annat vi varit ute på i sommar så ingick det här i sommarprogrammet FronteMare Naxos som kommunen har anordnat. Från kl 11 igår kväll fram till kl 4 i morse var det fullt ös på strandpromenaden (fast så länge stannade inte vi kvar). Längs hela strandpromenaden hade ljudanläggningar och små scener placerats ut, så det var bara att promenera fram och tillbaka och njuta av hela spektaklet.

Ett av mina favvoband här på Sicilien, Ciaodá, spelade nere på stranden.

En cooling som spelade med Ciaodá

En kompis till Peppe. En mycket skönsjungande sådan.

Det fanns också storjazzband, dansuppvisningar, bongotrummor från Senegal, ett trummande gäng från Brasilien och ett helt gäng med mindre rockband som jag inte sett tidigare.
Senare, när de större konserterna var slut, tog olika DJs över strandpromenaden och jag antar att hela gatan förvandlades till ett enormt utomhusdisco.
Men då sov jag...

Nu drar vi till Peppes hemby Nicosia för att kolla in byn, sova över hos hans moster och sen imorgon åka till svärfars barndomsby Capizzi för att kolla in en helt galen helgonfest. Ännu mer galen än den i Calatabiano!
Hörs på måndag :o)

6 kommentarer:

  1. Den svartvita bilden i mitten är skitsnygg. Och så mysigt det låter. Utomhuskonserter på stranden... det vore något.

    SvaraRadera
  2. Härlig natt verkar det som! Som ett smörgåsbord med show och musik, bra tänkt av kommunen. Vi behöver musik, sätter fart på dopamintillverkningen! Ska bli spännande få se foton från den galna helgonfesten! Ha en fortsatt skön helg Pysen!

    SvaraRadera
  3. Heeej! Har precis hittat din blogg! Bor i Ragusa sedan knappt fem månader. Ska följa dig! Vad skoj!

    SvaraRadera
  4. Mysigt - jag hade inte tackat nej till en strandpromenad... fast mitt i Marocko och det ar VARMT.

    SvaraRadera
  5. Roligt att det händer så mycket hos er nu, men jag förstår att det är jobbigt med värmen. Jag minns när jag bodde i Sydafrika, då kom det också sådana där ökenvindar, fast från Kalahari då. Det är enda gången jag varit med om att fartvinden inte svalkade!

    Hoppas ni haft det trevlig i Nicosia och jag väntar med spänning på rapporten från helgonfesten!

    SvaraRadera
  6. han var inte bara skönsjungande han var ju skitsnygg!

    SvaraRadera