söndag 30 augusti 2009

Gole Alcantara

Idag på förmiddagen åkte vi till Gole Alcantara, en ravin som ligger en bit inåt landet. Vi hade tänkt att vi skulle vada en bit in i ravinen, men det var avstängt på grund av tekniska kontroller, vad nu det kan betyda...


På nyheterna igår sa de att 13 miljoner italienareberäknades vara ute och röra på sig för att ta sig hem efter semestern, men det märktes då inte här... Det var så mycket folk så vi åkte inte ens ner i ravinen utan nöjde oss med att kika lite uppifrån. Jag tror jag åker tillbaka i slutet av september och går en guidad tur med vadarbyxor in i ravinen, det tror jag kan vara spännande.

12 kommentarer:

  1. Det ser ut att vara ett intressant ställe. Men utan allt folk.
    Kram ☺

    SvaraRadera
  2. Där har vi varit flera gånger, senast i maj i år, men jag har aldrig sett så mycket folk. Men det måste ju vara skönt att gå där nere i det kalla vattnet nu när ni har så varmt.

    Blev det något regn idag, jag ser att Catania rapporterar åska? /Ingrid

    SvaraRadera
  3. Segsliten: Ja, utan allt folk är MYCKET bättre :o)

    Ingrid: Nix, det mullrade lite, men inte en droppe kom det...

    SvaraRadera
  4. Urläcker bild, men det verkar bättre det där med att åka i september.

    SvaraRadera
  5. Fin bild och det ser riktigt häftigt ut!

    SvaraRadera
  6. Det påminner mig lite om ett ställe i Frankrike där jag bodde i ett år - la gorge de l'Ardèche :) Där var det också massor med folk på sommaren.
    Jag ser fram emot bilderna när du varit där i september!

    SvaraRadera
  7. jag tycker det låter som en mycket bra september utflykt :)

    SvaraRadera
  8. Hej igen!
    Jag har kollat igenom fler av din bilder och gillar vad jag ser ;)

    Bs.
    Jag gick igenom finalisterna och fastnade för din bilder direkt. Vissa av de andra var lite av en besvilkelse );
    Det är upp till slumpgeneratorn som denna gång föll på dig ;)

    Men nu är det upp till oss bloggare
    så Lycka Till!

    ps.
    har lagt till dig som en polare...

    SvaraRadera
  9. Det ser mysigt ut om man tänker bort alla människor;))
    Kram Bibban

    SvaraRadera
  10. Så vackert det ser ut! Rasrisk var min spontana tanke speciellt efter raset i Portugal vid en klippstrand.

    SvaraRadera
  11. Wow. Vilket ställe! Men jag hade också valt att komma tillbaka då det inte redan är smäckfullt av folk. :)

    SvaraRadera
  12. Vilken vacker plats! Verkar spännande. Teknisk kontroll är väl när de kollar rasrisk och sånt?


    Och du - stort grattis till vinsten i Fototriss. Hejade stenhårt på dig. :)

    SvaraRadera