söndag 30 augusti 2009

Playing for Change

Organisationen bakom musikvideon i förra inlägget heter Playing for Change.

Så här står det om projektet på deras hemsia:

"Playing for Change is a multimedia movement created to inspire, connect, and bring peace to the world through music. The idea for this project arose from a common belief that music has the power to break down boundaries and overcome distances between people. No matter whether people come from different geographic, political, economic, spiritual or ideological backgrounds, music has the universal power to transcend and unite us as one human race. And with this truth firmly fixed in our minds, we set out to share it with the world."

Vill man stödja projektet finns det många olika sätt, förutom att man kan donera pengar så kan man hjälpa till genom att följa de på twitter och på facebook, kopiera bilden ovan och lägga upp den på sin hemsida med en länk eller helt enkelt sprida deras musikvideos genom bloggar och hemsidor.

Så här kommer en låt till, spelad av musiker på 4 olika kontinenter.

Luta dig tillbaka och njut!



Fler videos från Play for Change på Youtube

8 kommentarer:

  1. Nu har jag röstat på dig i Fototriss. I sista minuten!
    Lycka till - duktiga du!

    SvaraRadera
  2. Jag blev tårögd när jag såg videon i förra inlägget. Kan väl tänkas vara en överdriven reaktion, men den var bara så bra!
    Kram ☺

    SvaraRadera
  3. Anna: Tack snälla du!

    Segsliten: Nej, det är inte överdrivet, jag har tittat på den flera gånger nu och får fortfarande ståpäls!

    SvaraRadera
  4. Såg du att det fanns en video med en kille som dansat med folk i 42 länder?
    Kram ☺

    SvaraRadera
  5. Segsliten: Nej, vilken var det? Jag har sett videofilmer med Matt Harding (tror jag han heter). Hur coolt som helst!

    SvaraRadera
  6. Det är nog han som gjort den också. Den är ju inget i jämförelse med dina klipp, men jag tyckte det var en kul

    http://www.youtube.com/watch?v=zlfKdbWwruY&feature=channel_page

    Kram ☺

    SvaraRadera
  7. Vilken bra video! Och för en så bra sak, gick genast in och joinade gruppen på Facebook.

    SvaraRadera
  8. Jättekul! Jag änkar till dig, men det finns ingen permalänk, så det får bli bara till din blogg. Vilket inte är så bara... :-) Jag har kollat in dessa musikklipp du lagt upp och flera andra på YouTube, Playing for change har ju en egen kanal.
    Kanske skulle köpa cd:n...
    Skoj med hela idén, verkligen skoj.

    SvaraRadera