tisdag 1 september 2009

Fotoklubben

Idag fick jag äntligen tag på farbrorn från fotoklubben igen. Jag har varit där ett par gånger men alltid lyckats pricka in det så att han varit ute just då, och de senaste veckorna har jag inte gått dit alls (till hans restaurang) eftersom jag vet att augusti är den absoluta högsäsongen här.
Han blev glad att se mig och jag hade med mig ett 20-tal bilder som jag framkallat.
Han gillade bilderna och plockade genast fram en anmälningsblankett till en fototävling i Ace Catena som han tycker att jag ska delta i. Man kan delta med max 4 bilder och han frågade vilka jag ville använda.. Jag har så svårt för det där så jag bad honom välja, och han valde bland annat bilden här ovan.

Så nu måste jag sticka iväg och köpa lite hårdare papper som bilderna ska monteras på och sen åka ner och lämna bilderna till honom senast på fredag, så åker han iväg till Aci Catena och lämnar in alla foton från de som ska delta från fotoklubben.

Så nu får ni snart hålla tummarna igen, men den här gången slipper ni i alla fall rösta ;o)

8 kommentarer:

  1. Jag röstar på dig i alla fall. Bilden du visar tycker jag mycket om. Vilka är de andra?

    SvaraRadera
  2. Lycka till med den här tävlingen!

    Eva rapporterar att sfingi och crispelle är samma sak I Gaggi kallas de för sfingi eller spingi och i Calatabiano crespelle. /Ingrid

    SvaraRadera
  3. Vad kul! Bilden är ju hur fin som helst :) Jag skickade en kommentar igår men den kanske inte kom fram?!

    Kram på dig tjejen

    SvaraRadera
  4. Det där lät ju spännande! Jag hoppas att det går bra, men du lär nog få en hel del inspiration av de andras bilder.

    Lycka till...
    Kram

    SvaraRadera
  5. Lycka till med fotona, jättefin den som du har här i inlägget! =)
    Kram

    SvaraRadera