onsdag 2 september 2009

Lite av varje...







Della med bloggen var dag ett äventyr undrade vilka andra bilder vi valde ut till fototävlingen. Till klassen färgbilder blir det de tre här ovanför plus stolen i det tidigare inlägget, samt de här två i klassen för svartvita bilder:





Sandbarnet skriver idag om att sitta i telefonkö, vilket fick mig att tänka på hur kul det är att ringa till telecom (motsvarande telia) för att anmäla att internet inte fungerar....
Först måste man naturligtivs göra en massa val och knapptryckningar, att det gäller internet, att man vill prata med en riktig person, och sist men inte minst så ska man då välja att man vill anmäla ett fel... varfter man får lyssna på lite käck musik... Musiken avbryts ibland av ett inspelat meddelande som säger:
- Du vet väl att du kan anmäla fel på internetuppkopplingen via vår hemsida?

HUUUR DÅÅÅ??? Min uppkoppling FUNGERAR ju INTE!!!

Apropå något helt annat så var vi iväg och träffade vännerna från Rom häromkvällen, ni vet dem som skulle ha barn cirka 3 veckor efter oss... Det gick bättre än jag hade förväntat mig men det var definitivt inte roligt... Särskilt den stolta mormodern och den stolta modern var riktigt duktiga på att strö salt i såren... Tur att morbrodern Angelo också var med och tappert försökte byta ämne när det blev för mycket...

Över till något annat...
Hur stor är sannolikheten att du inom loppet av 19 minuter får 2 mail från två helt olika personer som har följt din blogg och som på varsitt sätt har anknytning till Sicilien och undrar om du vill träffas över en fika? Och hur stor är sannolikheten att en av de heter precis likadant som du själv och har bott i samma område i exakt lika många år?
Jag kanske borde spela på lotto idag?


15 kommentarer:

  1. Jag har undrat över hur man kan kläcka ur sig något så korkat på en telefonsvarare! Har råkat ut för det också vid flera tillfällen...

    Väldigt vackra bilder! Jag skulle gärna åka till din ö igen...

    Klart du ska spela på lotto. Vilket sammanträffande!

    SvaraRadera
  2. Glömde skriva att jag förstår det var tufft att träffa era vänner. En nära släkting till mig kan inte få egna barn och hon har varit ledsen många, många gånger i liknande situationer.

    SvaraRadera
  3. Tack för att du visar dom andra bilderna till fototävlingen. Jag blev så nyfiken när du skrev om den. Det är fina bilder. Du vet att jag håller tummen.

    SvaraRadera
  4. Tycker folk ska ha lite hànsyn nàr man vet hur saker och ting ligger till. Hàr àr de jvlgt duktiga pà att hàlla salt i sàren pà folk. Usch! vad roligt att du fàtt mail. Jag fick mail av en som heter lika som du och det blev lite fòrvirrande...tills jag jàmfòrde bilderna. :=) Vad roligt! Kram,

    SvaraRadera
  5. Ja varför inte testa lotto... Men se upp om du vinner stort, då kanske du får maffian efter dig... ;-) Härliga foton, "biljettfotot" är en favorit, så skönt, förbaskat snyggt. Den där fotoklubben kan ju bli något bra, verkar det som. Snygga foton saknar du inte Pysen!

    SvaraRadera
  6. Hej! Jag svarade på ditt mail häromdagen angående fototrissvinsten, hoppas du fått mailet och att det inte hamnat i spam-högen. Hör av dig annars, eftersom mailet innehöll en värdekod för att få ut din vinst.

    Och sen glömde jag ju fråga om du vill komma med ett förslag till ett kommande tema i Fototriss? Det vore kul om du vill bidra med ett tema, maila mig i så fall. Om du vill se vilka alla teman har varit hittills så ligger det en lista i högerspalten i bloggen där samtliga tidigare teman finns med.

    Jag håller tummarna för att det går lika bra för dig även i den här tävlingen som i min tävling! :)

    SvaraRadera
  7. inte undra på att du vann, härliga bilder.Du är en glädjespridare med dina bilder. Men också med dina rara kommentarer. Det är så tråkigt att du ska behöva råka ut för klumpiga människor som inte kan visa dig hänsyn...Ja telfonköer och tryck hit o dit det är de duktiga på både här och i Sverige.Jag avskyr det och jag kommer anlita de bolag o firmor som inte använder sig av detta system. Men det är svårt att hitta det sprider sig överallt.kram

    SvaraRadera
  8. Hej! Läste precis att du jobbar som reseledare och jag funderar själv på att jobba som detta så jag undrar bara lite hur det är att jobba som reseledare? Är det ett tufft jobb och hur är det att vara borta så länge ifrån sin familj?

    Skulle vara jätte roligt om du vill berätta lite. =)
    Ha det så bra!
    /Jessica

    SvaraRadera
  9. Då har du snart ett eget litet svenskgäng på sicilien, kul!

    Jag förstår att det måste vara jättetufft för dig att träffa vännerna med bebisen. De vet säkert inte hur de ska bete sig riktigt och kanske blir lite klumpiga. Starkt av dig att åka dit överhuvudtaget.

    Jag älskar den svartvita bilden från cirkusen.

    Kram

    SvaraRadera
  10. Jag ska visa mitt citronträd din knippe med citroner, fast jag är mycket stolt över den illgröne unike citronen som mitt träd lyckats att klämma fram.

    SvaraRadera
  11. Dina kort är bara såååå fiina och otroligt vackra..super helt enkelt...
    Kram Bibban

    SvaraRadera
  12. Ja så vansinnigt roligt att de uppmuntrar till att använda den söndriga uppkopplingen, love it! :)

    SvaraRadera
  13. Väldigt fin kvällsbild på den där Tickets! En liten fundering bara?
    Jag gillar ju att fota lite snett och med utsnitt. Så jag undrar vad du tycker om sånt.

    Jag ser framför mig hur ballt det kunde ha blivit med just den skylten.

    Håller tummarna på att det går bra!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Patrik: Vad är utsnitt för nåt?
    Hälsningar oteknisk pys :o)

    SvaraRadera
  15. Hallå där!
    Med utsnitt menar jag att man tar ut bara en del från många detaljer av ett motiv. Som det där med Tickets hade jag kunnat gå ner på knä & fotat lite snett uppåt, så att människorna, några fönster och del av skylten i samma bild.

    Är du med hur jag menar?
    Kolla in denna bild på Gammelstads kyrka...
    http://blogg.aftonbladet.se/archive/isacsfoto/2009/04

    Nattiskramen

    SvaraRadera