söndag 13 september 2009

Fototriss - Avlång

Förra veckan när Helena undrade om jag ville komma med förslag på tema till fototrissen tänkte jag inte längre än näsan räckte... Jag funderade på vilket tema jag tyckte var roligast och kom att tänka på temat gissa låten, och tänkte att det kunde ju vara kul att ha något liknande igen... Hade jag varit smart hade jag ju tänkt ut något som jag själv hade en bra idé till, men så smart var jag inte... Alltså satte jag mig själv på pottkanten och fastän jag har funderat hela veckan kom jag inte på något bra till förra veckans tema "gissa filmen"... Jag hade i och för sig kunnat göra en triss på filmen Gudfadern, men eftersom de flesta vet att jag bor på Sicilien tyckte jag att det skulle bli alldeles för uppenbart... ;o)

Idag har vi tråkväder, så det blir nog ingen promenix med kameran i högsta hugg... Det får bli lite bilder från sommaren som nu börjar ta slut även här...
(äntligen har vi lite behagligare temperaturer)

Avlånga bokstäver ovanpå husvagnen som fungerade som biljettkontor till cirkusen "Cittá di Roma". Något jag INTE kommer att lägga pengar på igen...

Avlångt klocktorn i Taormina en augustikväll. Det sticker ut ganska mycket eftersom alla andra byggnader runt omkring är mycket lägre.

Avlånga verktyg

Fler som visar foton på temat avlång hittar ni här

14 kommentarer:

  1. Oekj tack så mycket! men måste man vara medlem på sidan där man laddar upp fottona. Kostar det nåt så...

    SvaraRadera
  2. Vackra avlånga foton! Gillade särskilt klocktornet. Kan tänka mig att det börjar bli behagligare temperaturer nu och du får väl aldrig riktigt kallt. Eller? /Anette

    SvaraRadera
  3. Vackra foton! Speciellt gillar jag bokstäverna.

    SvaraRadera
  4. Bokstäverna är fina.

    SvaraRadera
  5. Läcker triss. Klockren. Men skylten var fin även om cirkusen var dålig. Lätt att fastna för bra reklam ;-)

    SvaraRadera
  6. Ja, visst àr det skònt att àntligen ha lite moln pà himlen. Dà behòver man ju inte fà dàligt samvete om man slàr pà en bra film mitt pà dagen ;)

    Otroligt fina bilder :)

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Haha, ja det blir ju lätt så att man verkligen vill komma med bra bilder när man själv är personen bakom temat och då kan det låsa sig helt istället :) Men hur som helst var det väldigt kul att surfa runt och gissa filmer i veckan som varit.

    SvaraRadera
  8. Fina bilder från din omgivning, gillar klocktornet och den mysiga omgivningen.

    SvaraRadera
  9. Bra idé! Och dessa bilder är ju så fina. Kram, J.

    SvaraRadera
  10. Klocktornet är min favoritbild av dina tre. Jättefin bild! Det ser så mysigt ut att sitta där och äta middag. Apropå mat...din kycklingrätt verkar jättegod. Jag skulle gärna ha pasta till och några färgstarka grönsaker. Mums!

    SvaraRadera
  11. Hej !!!!!
    åh,vad fina bilder !!!!
    Intressant med recept.......tror jag ska prova...med dina tillbehör till,kanske......
    Hoppas allt är bra med dig.......
    Kram,Monica

    SvaraRadera
  12. Mmm vilka härliga av långa bilder!
    Speciellt den översta glittrade lite extra!

    SvaraRadera
  13. Fin blandning på veckans tema. Tickets-skylten har något lite extra.

    SvaraRadera
  14. Sköna bilder. Klocktornet blir min favorit utan tvekan.

    SvaraRadera