måndag 14 juni 2010

Telefonoperatören...

I fredags när jag var ute och fixade ett par ärenden svängde jag återigen förbi hos mobiloperatören. Det var stängt. Precis som det var på måndagsförmiddagen... Att det är stängt på måndag förmiddag är ganska vanligt här, men inte fredag....
Aningen irriterad knatar jag tillbaka till bilen. Passerar dock en annan liten affär, en sån där liten butik som säljer alla möjliga mobiltelefoner och som har reklam för precis alla mobiloperatörer som finns utanför.
Äsch, jag chanser tänkte jag och gick in. En himla trevlig tjej möter mig i dörren och jag förklarar problemet.
- Låt mig kolla om jag kan fixa det härifrån sa hon och satte sig vid datorn.

Nu för en stund sen, kl 7.30 måndag morgon, fick jag sms på både det gamla och det nya numret om att det gamla numret kommer att flyttas över till det nya abbonnemanget inom 3 dagar.

Håll tummarna nu!

7 kommentarer:

  1. Det har varit skolavslutningar bàde fredag och lòrdag. Kanske dàrflr det var stàngt. Det kommer sàkert att fungera nu. Pust!

    SvaraRadera
  2. Hoppas det äntligen går vägen.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hon verkar veta mer än på det andra stället så denna gången kanske det äntligen går vägen då :)

    SvaraRadera
  4. Håller tummarna. Hoppas det fungerar! :)

    SvaraRadera