måndag 23 augusti 2010

Cirkusen kom till byn

I veckan som gick var Circo Morfei här i byn och vi var där och tittade i lördags. Helt okej faktiskt, särskilt om man jämför med den ganska kassa cirkusen som vi var på för nåt år sedan..

Det var fotoförbud under föreställningen, men eftersom jag såg att många andra fotade som galningar så vågade jag mig på att smyga upp kameran lite försiktigt jag också, men blev så klart tillsagd....



I pausen kunde man gå ut bakom cirkusen och titta på djuren om man betalade 2 euro.. hmpf..
Där fick man fotografera, men det var inte direkt väl upplyst om man säger så... Så det blev inte många bilder där heller...

Tillägg: Hmm.. jag kom att tänka på en sak... Hur transporterar dom giraffen? Finns det så höga lastbilar eller får han stå dubbelvikt?

7 kommentarer:

  1. Tror de står i vanlig transport med huvudet lite ner... Stackarna! Tycker det känns lite fel att ha exotiska djur på cirkus...

    SvaraRadera
  2. Hemligheten att inte bli tillsagd e att inte se skyldig ut ;D

    Bra fråga om giraffen...har faktiskt aldrig tänkt på det. Undrar om de kan ligga ner??

    Har nu äntligen tagit mig hit, o här har det hänt mycket som vanligt ;D Ska bläddra igenom lite o njuta <3 (o, tack igen, snälla du som hälsar på o lämnar så fina kommentarer!)

    SvaraRadera
  3. Men det blev några vackra bilder i alla fall!

    När det gäller vilda djur tycker jag inte att de har på en cirkus att göra. Det gör mig nästan illa berörd...

    SvaraRadera
  4. Vi har vant oss att vara utan vilddjur men naturligtvis är det spännande att få se dem. Men känns inte cirkus lite otidsenligt.? Förr utan TV var det ju en sensation. När cirkusen kom till stan mötte folket upp i massor men endast de med pengar kunde se cirkusen. Jag fick se dem komma och utanför staketet såg man lite men föreställningen fick jag aldrig se. Detta var i Norrköping på femtitalet.Eva Henriksson Tyresö

    SvaraRadera
  5. Otroligt fina bilder tog du!!!!!!!!!!
    Eva Henriksson

    SvaraRadera
  6. Aha, så du kunde inte hålla kamerafingrarna i styr? ;0) Så typiskt att du skulle bli tillsagd...
    Har aldrig funderat på giraffer, tänker man på teckningar i barnböcker och sånt brukar de stå med huvudet utstickande genom något hål, men så är det nog inte.

    SvaraRadera
  7. En cirkus som var på besök i Luxemburg för några år sedan hade också en giraff med sig. Tror knappt att han deltog i föreställningen utan de släpade runt honom som någon slags attraktion. Men han var cool. Han la upp ena benet mot stängslet och idisslade så att det såg ut som om han tuggade tuggummi.

    Kan det inte vara så att de ligger ner under transport? Deras långa ben borde lätt ta skada om transporten kränger till.

    SvaraRadera