tisdag 30 november 2010

Fototriss - Skräck

Det här är Bang. Jag adopterade honom av Thailands motsvarighet till cancerfonden. Deras kampanj under hösten 2010 heter "knock out cancer" och teddybjörnarna är klädda i boxarshorts och boxhandskar för att symbolisera det.
När man får besked om en svår sjukdom är nog skräck och rädsla det första man känner. Cancer är otäckt, och även om man innerst inne vet att forskningen har gått framåt, och att det inte alls är säkert att man dör, så är det skräcken man känner allra först.

Jag kan tänka mig att man känner det lite som att man har blivit instängd...

... att man plötsligt känner sig väldigt liten...

... och att man känner att allt runt omkring liksom blir lite mörkt...

Bang och jag har startat upp ett fotoprojekt för att stödja cancerfonden och forskningen. Vi vill att min pappa ska bli frisk, vi vill att alla som har cancer ska bli friska, och vi vill hjälpa, så att ingen i framtiden ska behöva mista sina nära och kära i cancer.
Hjälp till du också!
Vi har en grupp på flickr där vi laddar upp bilder, vi har en blogg där du kan läsa mer om projektet och vi har en insamling på cancerfondens hemsida.
Följ oss även på twitter och på facebook.


Inne hos fototriss hittar du många fler tolkningar på temat skräck.

6 kommentarer:

  1. Vilken fin triss du fick till med Bangs hjälp!

    SvaraRadera
  2. Det där är riktigt otäckt. Hoppas att din pappa blir frisk snart.

    SvaraRadera
  3. Ja, det är väl ett skräckbesked oavsett prognoser och statistik. Jag har haft alldeles för mycket sådant bland släkt och vänner de senaste åren.

    SvaraRadera
  4. Bra tolkning. Stämningen är träffsäker till temat och det du skriver om.

    SvaraRadera
  5. Otroligt bra triss! Klockren o berör! Vi får tillsammans kämpa mot helvetetscancern! / Anna

    SvaraRadera
  6. JA usch vilken skräck men med Bangs hjälp gjorde du ändå något fint av den skräcken!!!!

    SvaraRadera