tisdag 30 november 2010

Utflykt med fotokursen

Som ni kanske vet så går jag för tillfället en fotokurs som den lokala fotoklubben har ordnat med.
Det är jättekul dels för att jag äntligen börjar förstå lite mer hur allt hänger ihop och dels för att jag lär känna andra här i närheten som har samma intresse och som gärna åker iväg på lite fotoutflykter och så.
I Söndags åkte vi till Taormina för en lite mer praktisk lektion. Okej, det var kanske inte direkt en lektion, men ett tillfälle att testa allting praktiskt samtidigt som Rocco (vår lärare) fanns där för att förklara varför det blir si eller så och hjälpa till att få ordning på inställningarna.



Till helgen kommer det att vara en guidad visning av "Catania under jorden", nåt som jag gärna vill se. Peppe är definitivt inte intresserad av såna saker, så det är ju tur att jag nu har fotokompisar som också vill åka dit :o)

3 kommentarer:

  1. Du var duktig fotograf redan innan tycker jag. Ser fram emot dina foton från "Catania under jorden". Låter spännande! Kram Kim

    SvaraRadera
  2. Vad roligt med fotokurs! Jag saknar, precis som du gjort, fotointresserade kompisar och sambon är inte heller särskilt intresserad tyvärr. Skulle gärna gå på kurs men vet inte när jag skulle hinna med det...

    Tack för kommentaren om resan förresten, det ska bli jätteskoj att vara lite resereporter under semestern! Hoppas bara på fint väder, jag längtar efter sol efter den smällkalla vinter som är här just nu.

    Kram.

    SvaraRadera
  3. Om jag inte jobbade i helgen och bodde så långt bort skulle jag också vilja hänga på den där visningen!

    SvaraRadera