söndag 2 januari 2011

Mysig första dag på året

Igår var en riktigt skön dag. Peppe var ledig (det är han aldrig på lördagar annars) och vi träffade flera goda vänner. På förmiddagen städade jag lite medans Peppe hängde framför datorn, sen åkte vi iväg på nyårsdagslunch hos svärmor. Vi fick fyllda canneloni som första rätt och lamm i ugn som andra rätt. Efter lunchen åkte vi en liten sväng på byn och när vi kom hem tog jag en liten siesta.
På eftermiddagen kom Julie, Dario och lille Lorenzo och hälsade på. Grabbarna var mest ute och jag och Julie satt inne vid vedspisen och drack te. När dom hade åkt åkte vi hem till tvillingarna som har varit i Kalabrien sedan några dagar innan jul. Pappa tandläkaren visade massor av bilder som han tagit med min gamla systemkamera som han fick av mig. Han var mäkta stolt och har redan införskaffat både stativ och teleobjektiv. Riktigt roligt, nu har jag ju en ny fotokompis :o)
På vägen hem stannade Peppe och köpte en kebabrulle (halleluja, vi har fått ett kebabhak här i vår lilla by) men jag var inte alls hungrig efter jättelunchen, så jag tog bara en kopp te och en smörgås när vi kom hem.
När jag gick och lade mig läste jag ut Faraons förbannelse av Kim M Kimselius, men det får bli ett eget inlägg.

Idag på morgonen tog jag mig äntligen i kragen (igen) och gick ut på en 40 minuters rask promenad. Jag ska försöka göra det åtminstone varannan dag nu, man mår ju så mycket bättre om man rör på sig lite.

5 kommentarer:

  1. Låter som en mysig dag. Och vilken lunch sen. Hade hon förväxlat dagen med aftonen ; )

    Hoppas du får en skön söndag!

    SvaraRadera
  2. Malin: Nej, nyårsdagen är tydligen viktigare än nyårsaftonen här... Precis som med julen :o)

    SvaraRadera
  3. Om man bortser från lammet så lät det gott och trevligt!

    SvaraRadera
  4. Underbar bild och har tittat igenom ditt bildspel från 2010 och kan bara säga WOW!!!!! In till dig kommer jag fler gånger. Tror jag länkar dig om det är OK.

    SvaraRadera
  5. Nette: Välkommen! Tack för komplimangen. Självklart är det ok att länka :o)

    SvaraRadera