onsdag 2 februari 2011

Men festen då?

Anledningen till att vi åkte till morbror och moster i Nicosia var ju att morbror gått i pension efter 40 år i operationssalen på det lokala sjukhuset och firade med en stor fest. Ungefär 90 personer varav merparten kollegor från sjukhuset.

Den firade

Det var verkligen den roligaste festen jag varit på på länge. Massa glada, spralliga människor, god mat och rolig underhållning. Jag fick i uppdrag att fota mycket under festen och först tyckte jag att det kändes pinsamt att gå omkring och fota människor jag inte känner, men skämten och gliringarna haglade redan från början så det blev faktiskt himla kul att göra det. Kommentarer som: -Fota inte honom, kameran kommer att gå sönder, - Visst kommer du från tidningen och så vidare var inte helt ovanliga ;o)

Här är morbror med 3 av kollegorna.
Efter maten var det flera som höll tal. Det mest rörande talet höll före detta direktören, som idag är 83 år gammal. Den nuvarande direktören, plus alla avdelningschefer och många läkare var också på plats för att fira, och då var morbror "bara" sjukskötare!

Underhållning av världsklass :o)

På sicilianska fester är det mycket viktigt att man tar gruppbilder. Det ska vara en på närmsta familjen, en på den eller dom som firas tillsammans med syskonen, en med mostrar och fastrar, en med morföräldrarna, en med farföräldrarna... ja, ni fattar... Här är det då den firade tillsammans med syskonbarnen ;o)
Vi kom i säng halv fem på morgonen och var helt klart lite möra på söndagen...

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Hittade länk till dig via 'evas svammel' och har tittat runt ett tag nu och måste bara säga att du har en väldigt fin blogg! Härliga färger och jättefina bilder. Har besökt Sicilien 1 gång år 2000 och bodde vid gardine naxos, fel stavat förståss. Vi åkte runt nästan hela Sicilien utom palermo, älskade landet! Nu när jag läser och ser dina bilder vill jag åka tillbaka igen. Har lagt dig till mina favoriter nu. Tack för titten:). Hälsn. Monika M

    SvaraRadera
  2. Verkar ha varit en väldigt trevlig fest, och det verkar vara som när man ser italienska fester på film! :0)

    SvaraRadera