lördag 25 oktober 2014

Från sommar till vinter över en natt

Man blir lite förvånad när man vaknar på morgonen och ser att det är 12 grader kallare än morgonen innan...  I onsdags var det 20 grader när jag vaknade vid 6-tiden och i torsdags bara 8...
Det var ju tur att barnen ändå var sjuka och inte skulle någonstans, så att man slapp leta fram varmare kläder på direkt på morgonkvisten.
Höstkläderna har jag tagit fram, men inte jackor och sånt... Eller.. nu har jag ju det såklart, men jag räknade inte med att det skulle växla riktigt så snabbt.
Etna har ett tjockt snötäcke över sig och är vackrare än vanligt.

Om en vecka åker vi till barnsjukhuset i Genova och det är massor av saker som jag bör ha fixat innan dess... På kylskåpet sitter en lång lista att bocka av vart eftersom...
Jag ligger efter ganska mycket eftersom båda tjejerna har varit sjuka i veckan...

Dessutom fyller dom små liven år på måndag, men vi har bestämt oss för att nöja oss med ett litet kalas på dagis. Eventuellt ordnar vi ett kalas för släkt och vänner när vi kommer hem igen... Eller så struntar vi i det...  En massa extra jobb för något som tjejerna ändå inte har någon som helst koll på ännu... Det blir ju liksom mer för oss vuxna i så fall... Nåja, vi får se hur vi gör.


5 kommentarer:

  1. Det går väl lika bra med ett kalas när ni kommer hem och så lite firande på dagis!

    SvaraRadera
  2. Kanske kan de som ev ska komma på kalaset fixa ett åt er istället?....Alla vet ju hur ni har det. Så ingen kan väl förvänta sig att du/ ni ska fixa det?
    Hade jag bott där så hade jag fixat ett kalas åt er när det lugnat ner sig lite!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det är en sund inställning till småbarnskalas, det är ändå de som är huvudpersonerna. Klart det är kul för vuxna också men man ska ha tiden och orken.

    SvaraRadera
  4. Vilken omställning! Jag förstår att du blev förvånad när du tittade på termometern.
    Lycka till med resan till Genova!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Ja, det är verkligen tvära kast i väder och temperatur nuförtiden. Har gett dig en bloggaward på min blogg: http://kim-m-kimselius.blogspot.se/2014/10/sisterhood-of-world-blogger-award.html
    Lycka till hos läkaren!
    Kram Kim

    SvaraRadera