onsdag 15 juli 2015

Ont om tid...


Just nu är det lite mycket annat, så det blir inte så mycket tid över till bloggandet...  Att vara ensam hemma större delen av dagen med 2 vilda tjejer tar på krafterna. Hela huset ser ut som ett bombnedslag för jag får typ inget gjort. I grönsakslandet växer det så det knakar och någon måste ju ta hand om allt...
Från och med nästa vecka blir det ännu värre, då börjar maken jobba 3 dagar i veckan i sin systers tvätteri och kommer hem ännu senare...  Nåja, bara 2 månader kvar av sommarlovet nu, sen blir det som vanligt igen...

På skolkontoret förra veckan fick jag inte så mycket gjort mer än att lämna in dokumenten om hygien-assistans. Rektorn sitter i möten till och med imorgon, så jag fick inte prata med henne om klassbytet. Inte för att vi riktigt har bestämt oss än, men ändå...

I förrgår tog jag av Clara blöjan. Hon kissar inte på sig alls... Å andra sidan kissar hon inte på toa eller i pottan heller... Hon håller sig tills man sätter på henne blöjan igen, fast jag tror att det släpper snart. Igår tog hon mig i handen och tog med mig till badrummet 2 gånger. Väl där kom det inget, men det är nog ett bra tecken i alla fall...

2 kommentarer:

  1. Förstår att det inte blir så mycket annat gjort när du är ensam med tjejerna. Det där med blöja kommer snart att lösa sig. Ofta oroar man sig mer än man behöver, men det är vår lott i livet som mamma ;)
    Kram till er alla tre fina tjejer.
    Petra

    SvaraRadera
  2. Det går säkert på rätt hål för hon förstår vad det handlar om! Så det är bara att kämpa på. Du kan inte anställa någon au pair någon månad eller så? Många ungdomar som vill ut och resan fast det är kanske i senaste laget denna sommar...

    Lycka till!

    SvaraRadera