fredag 23 maj 2008

Fredag hela dagen...

Fredag morgon och jag vaknar på dåligt humör igen... Att det ska vara så svårt att få sova längre än till 6-tiden... Visst, sambon ska ju upp och jobba och det måste han ju få lov till, men är det verkligen NÖDVÄNDIGT att föra sånt liv? Och framför allt, är det verkligen NÖDVÄNDIGT att minst 1 person måste ringa honom vid den tiden på dygnet? Jag blir tokig. Jag drömmer om att få vakna av mig själv.. bara en enda morgon.. är det så orimligt och omöjligt?

Igår var jag hos tandläkaren, något jag ogillar skarpt. Visst, det går bättre nu, eftersom tandläkaren med assistent (tillika fru) är några av våra bästa vänner, men jag föredrar ändå att träffa dem i andra miljöer än i deras tandläkarstudio... Nästa vecka ska jag dit igen... uff..
På vägen dit åkte jag förbi sopbilen som höll på att tömma soptunnorna... Det var samma gamla sopbil som vanligt, jag såg dock inte om de tömde både de vanliga tunnorna och våra nya, fina sopsorteringstunnor... Hoppas inte...
Vi fick ju sopsortering för drygt en vecka sedan och det är ju helt sjuuukt va mycket plast det blir!! På bara en vecka har jag fyllt 3 påsar med plast... Pappret sorterade jag för sig redan innan, eftersom vi har vedspis, så det reagerar jag inte över, men var kommer all plast ifrån??

Räkningen för Sky kom igår (betal-tv kanalerna), det var en stor överraskning. Vi har nämligen hela 10 dagar på oss att betala den!! Den brukar komma samma dag som den ska betalas. Om man har tur vill säga.. Ofta kommer den någon dag efter att den skulle ha varit betald... Tur att de inte lägger på förseningsräntor!

Jag har funderat över det här med att pinga sin blogg på senaste... Vad är det för mening med det egentligen? Jag har nu pingat min blogg på ett antal olika bloggportaler under någon månads tid, men ser sällan eller aldrig att någon besökare kommer från någon av dessa portaler... Det verkar ju helt meningslöst faktiskt...

Har inte bestämt mig än för om jag ska grejja i trädgården eller städa badrummet... badrummet har väl i och för sig större behov av lite uppmärksamhet, men det är så ruskigt tråkigt...

3 kommentarer:

  1. Välj trädgården! Utan tvekan!!!
    Nja, inte reseledare men "entertainer"...

    SvaraRadera
  2. Jag hade också valt trädgården.... :)

    SvaraRadera
  3. Jobbigt då man blir väckt på morran. Morgonhumöret kan vara lite sämre då.

    Jag är skeptiskt till det där med pingandet också.


    Jag startade förresten en blogg för ett b ra tag sedan som var skit med uppladdning osv. Det tog 15 sekunders väntan varje gång man tryckte på något I kid you not. Jag stod inte ut länge där. Bytte till den jag har nu. Önskar man kunde ändra färger osv. lite mera och enklare på den annars är den himla bra.

    Har du hört något mera om det där jobbet?

    SvaraRadera