fredag 29 augusti 2008

Giannabest

Igår var jag på konsert på världens bästa konsert-ställe, grekiska teatern i Taormina. Där sitter man, mitt bland ruiner från grekernas tid, med fantastisk akustik och en fantastisk utsikt bakom scenen mot Etna, och är det då också ens favoritartist alla kategorier som står på scen så kan man faktiskt inte må mycket bättre!
Gianna Nannini är fantastisk. Hon har en väldigt speciell röst, och hon är så full av energi när hon står på scen att det nästan sprakar om hela teatern.
Självklart hade jag med mig videokameran, så här ett litet smakprov från min magiska natt under den italienska stjärnhimlen!

Som vanligt bättre kvalitet direkt på youtube om man klickar på watch in high quality

10 kommentarer:

  1. häftigt med ett sånt fint ställe och kul att se filmen... ;-)
    Det måste verkligen vara en upplevelse att bo i närheten av såna gamla historiska platser..

    SvaraRadera
  2. Åh, va trevligt det låter.

    SvaraRadera
  3. Usch så avundsjuk jag blir nu :o) Jag håller verkligen med dig om att det är det bästa konsertställe man kan gå på och Gianna är en av mina favoriter också. Hade varit trevligt att få se.
    Ciao Annika

    SvaraRadera
  4. Härligt att se :-) Lustigt att igår var Gianna Nannini med i Melodikrysset. Läcker sångerska född ett bra år och i en fin stad ;-) Måste ha varit helt gudomligt. Såg Hamlet där en gång, underbar amfiteater. (Nu har jag länk till dig.)

    SvaraRadera
  5. Härligt!!! Hur kommer det sig att du befinner dig i Italien???
    Erika

    SvaraRadera
  6. Jag tänkte nog att det måste varit kärleken... du trivs och allt det där? Italien är för mig mitt drömland!!! Känner mig otroligt hemma där ch längtar ständigt tillbaka!!! Var det svårt att få jobb?
    Erika

    SvaraRadera
  7. Kanske det står någonstans på din blogg men vad jobbar du med?
    Erika

    SvaraRadera
  8. Jag har ett drömresmål när jag fyller 40 (nästa år) och det är att få komma till Verona och få gå på opera i *vad heter det nu..., står alldeles still* den här utomhus... hjälp mig!!!
    Erika

    SvaraRadera
  9. Och i min dröm sitter vi där och mörkret faller, musiken Puccini eller kanske Verdi är så fantastisk och stjärnorna tänds en efter en tills hela stjärnhimlen gnistrar som ett tomtebloss över våra huvuden... Kanske svårt att matcha detta i verkligheten... men men en dröm jag måste få uppfylla!!! =)
    Erika

    SvaraRadera
  10. Låter helt underbart oavsett artist. Måste också vara ett nöje för varje artist att få uppträda på denna scen.

    SvaraRadera