tisdag 2 september 2008

Blodprov

Idag gick jag upp lite tidigare än vanligt, för att komma iväg till laboratoriet så fort som möjligt, ju tidigare man kommer desto mindre kö är det... Jag hittade till och med parkering precis utanför!
Damen som tar blodprov är mycket duktig. Jag är ganska svårstucken och oftast brukar det stickas både här och där innan sköterskan till slut lyckas få ur mig några ynka droppar.. Men den här damen, hon har inga problem med att hitta vener inte... Ett bastant grepp om armen och tjoff.. så har hon fått det hon var ute efter... Det är grymt skönt, för när de börjar gräva runt är det nästan risk för svimning för min del.. Det finns bara en nackdel... Jag får blåmärken som heter duga i armvecket och som aldrig verkar vilja försvinna ;o)
Imorgon ska jag komma tillbaka för att hämta resultatet...

1 kommentar: