torsdag 11 september 2008

Blodprov

Idag var det dags för nya blodprov. Jag fick ju en lååååång lista med olika tester som ska göras av gynekologen så imorse åkte jag till laboratoriet för att få det gjort. Jag tänkte att om jag åker dit tidigt, precis när de öppnar, så hittar jag väl både parkeringsplats och slipper vänta särskilt länge på min tur. Det blev varken det ena eller det andra, parkering långt ifrån och väntsalen redan proppfull, så det tog nästan hela förmiddagen.. Nåja... Hon som tar blodprov blev lite chockad över att jag var alldeles blåsvart i armvecket sedan sist, det är ju ändå en och en halv vecka sedan, så hon tog i andra armen och sa att jag måste trycka hårdare på bomullstussen när hon dragit ut nålen igen.. Det hjälpte tydligen, för nu är det kväller och det finns inte tillstymmelse till blåmärke!
På tisdag ska jag dit och hämta resultaten och sen ska vi boka ny tid hos gynekologen.
Jag har mått ganska illa den senaste veckan, men det verkar ha gått över nu, man får väl hålla tummarna för att det inte kommer tillbaka! :o)

1 kommentar: