måndag 22 september 2008

Vatten, bara vanligt vatten...


Idag ska vi på ny kontroll hos gynekologen. Det ska bli spännande, för den här gången är det meningen att man ska kunna se ett litet knyte och höra hjärtljuden.
Det är en sak jag funderar på dock... Förra gången sa gynekologen att de första 3 månaderna är det viktigt att man dricker mycket vatten innan man gör ett ultraljud för då syns det bättre.... Man får naturligtvis inte kissa precis innan heller... Men vad har det med saken att göra? Det jag dricker hamnar ju liksom inte där bebisen är, eller? Det är ju inte så att allt vatten jag dricker bara liksom flyter omkring inne i magen...
Nån som vet?

1 kommentar:

  1. Inför ultraljud så ska man dricka vatten. Urinblåsan buttar lixom fram livmodern, så det går lättare att göra ultraljud om jag förstod rätt på mina ultraljud.

    SvaraRadera