tisdag 25 november 2008

17 veckor

Idag har det gått 17 veckor... Inte långt kvar till halvtid nu :o)
I fredags var vi på ultraljud och allt var precis som det skulle och bebisen var så livlig att till och med gynekologen blev förvånad. Det gick inte riktigt att se om det är en pojke eller flicka dels för att den rörde så mycket på sig och dels för att navelsträngen var ivägen... Pazienza som man säger här.. (tålamod..)
I lördags skulle jag ta blodprov för tritestet i Taormina (ett test som inte vilket laboratorium som helst kan göra, här i området är det bara detta i Taormina som gör det) och jag åkte dit, letade parkering, kom in, väntade i nästan en timme på min tur för att få registrera mig i kassan och då säger hon: Men, det är ju nästan en månad sen vi började med tidsbokning!!!
Suck och pust.. hur fasiken skulle man kunna veta det då? Nåja.. Jag fick en tid och idag har jag varit där och lämnat lite blod... Svar ges på fredag eftermiddag...

4 kommentarer:

  1. ojoj.. det går snabbt. synd att ni inte kunde se könet än då.. måste ni vänta till nästa besök nu då?

    SvaraRadera
  2. Så bebisen vill vara hemlig ett tag till! Vilket litet busfrö! ;)

    SvaraRadera
  3. Jag håller tummarna!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  4. Jag har en svensk kompis här i Pavia som väntar barn i ca 20de veckan. När du skriver känner jag igen vad hon berättat, det verkar det ganska komplicerat och tidskrävande att vara gravid i Italien...(?)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera