torsdag 15 januari 2009

24 veckor


Jaja, 24 veckor var ju i tisdags, men ibland blir det inte som man tänkt sig... ;o)
I fredags var vi hos gynekologen igen, mest för att visa upp resultaten från de senaste blod- och urinproven. Det fick knappt godkänt.. bebisen suger i sig alla vitaminer jag äter, så nu ska jag ta ytterligare en tablett om dagen och äta mycket järnrik mat... Kanske därför jag har varit lite trött och seg på sistone...
Det blev också gjort en gynekologisk undersökning, och allt såg bra ut. Jag har haft lite irriterande flytningar, så det fick jag medicin för som jag ska ta i fyra dagar, sen ska det problemet vara ur världen är det tänkt.

Häromdagen var vi till en stor bebisaffär (min moster säger att det inte finns några bebisaffärer... fast det hade varit himla praktiskt om det gjorde det, för då hade man ju sluppit en del besvär ;o) i en lite större by som heter Giarre tillsammans med blivande faster för att kolla läget lite...
Vi kollade på barnsängar, skötbord och barnvagnar. Det finns massor att välja mellan, framför allt när det gäller barnvagnar... Ska det vara 3 eller 4 hjul? Stora eller små? Helt handtag eller två separata? Vändbar sittdel eller fast? och så vidare och så vidare i all evighet... Oavsett vilka kriterier man vill att vagnen ska uppfylla så verkar de flesta kosta mellan 500 och 600 euro för en så kallad tris, det vill säga bilbarnstol, liggdel och sittdel i ett... Jag har förstått att det är billigare här än i Sverige, men det är fortfarande ganska mycket pengar.. Man får tänka att om man köper en som har bra kvalitet så har man ju allt man behöver i vagnväg tills man inte behöver någon vagn alls längre... Det enda man behöver köpa till senare är en större bilbarnstol...

I övrigt mår jag som vanligt... det vill säga vänsterskor är i största allmänhet lite trånga, halsbrännan är kvar och jag är emellanåt ganska trött... bortsett från det så är allt bra och bebisen rör på sig oftare och under längre stunder än för några veckor sedan... Jag har kommit fram till att bebisen sover som en stock även om hans mamma inte gör det på nätterna.. Härom natten sov jag jättedåligt och var hur trött som helst på förmiddagen, men bebisen den höll igång i ett hela tiden...

8 kommentarer:

  1. wow.. va spännade. jag skulle gärna vilja vara där och shoppa. jag älskar sådant.. det börjar ju faktiskt närma sej med stora steg.

    hoppas du mår bättre snart då med medicineringar och annat. är ju jobbigt att vara trött..

    SvaraRadera
  2. Jo tack, det där med barnvagnar skulle jag helst överlåta till någon annan... Jag blir helt tokig av att vi snart måste bestämma oss :) Jag tror nog inte riktigt jag har insett mängden i allt vi behöver införskaffa än. Men ett skötbord köpte vi faktiskt begagnat för några dagar sedan!

    SvaraRadera
  3. Busig liten kille som håller dig vaken på nätterna :)

    Det måste vara skoj att gå omkring och kika efter bebisgrejer, spännande!

    Kram på dig

    SvaraRadera
  4. I tisdags var det ju 25 veckor! Du ligger efter, hoppas att du kommer ikapp innan Nicke Lilltroll kommer ut.

    SvaraRadera
  5. De kostar mycket pengar de där små ; ) men mysiga lär de ju vara. Kul att se dina bilder och följa hur magen växer... söööta babykläder.

    SvaraRadera
  6. Magen bara växer... kul att se. Verkar vara en hungrig liten krabat i din mage ;-) Så då blir det till att äta levermat och kanske blodpudding? Fast hur få fatt i det senare i Italien..? Vitaminer är väl inget större problem, men tanke på odlingen :-)

    SvaraRadera
  7. Din mage är så fin! Ja, det där med vagnshopping är inte lätt. Hoppas du hittar en som passa dina behov! Det är ju det man har olika behov. Vi köpte en som nu funkar som liggvagn men funkar so sittvagn sen så vi kan antagligen ha den så länge vi behöver vagn.

    SvaraRadera