tisdag 24 februari 2009

30 veckor

Nu har det gått 30 veckor och det är 10 veckor kvar till beräknat förlossningsdatum.
Jag har gått upp 12 kg och av det bör cirka 1.8 kg vara bebis, genomsnittslängden den här veckan är 28 cm från huvud till rumpa.
Kroppen har nästan vuxit färdigt och nu ska barnet bara gå upp i vikt fram till födseln. Nu är ögonen öppna när bebisen är vaken och stängda när han sover...
Jag har haft lite ont i ryggen och ont lite varstans och känt mig väldigt trött, men nu har jag köpt mig en maggördel med stöd både för magen och ryggen och det gjorde att jag genast mådde mycket bättre!
Inte så värst snyggt, men väldigt, väldigt bekvämt ;o)

6 kommentarer:

  1. inte för att man kan se den vikten nån annanstans än på magen.. du är sååå fin!!

    SvaraRadera
  2. Låter smart att ge stöd åt mage och rygg. Det är ju rätt många bonuskilo att bära runt på ;-)

    SvaraRadera
  3. Du är så söt så. :o)
    Bra att gördeln funkar så bra.
    10 veckor...wow.

    SvaraRadera
  4. Storken är mycket finare än kaninen!

    SvaraRadera
  5. Oj vad magen växer! En gördel är jättebra, det använde jag vid mina 3 graviditeter för att slippa ha ont. De är inte speciellt vackra, men vad gör väl det!

    SvaraRadera
  6. Här går det undan! Nu är det inte så lång tid kvar :) Jag håller med dom andra och tycker du är jättefin!

    Kram

    SvaraRadera