söndag 1 februari 2009

Badrummet

Nu är alla vattenledningar dragna, och allt är förberett för att dra alla elledningar, sen är det väl i stort sett "bara" inredningen kvar.. mura upp för handfatet, mura upp väggen till duschen, sätta toastolen på plats, kakla och måla... Nästan klart ju ;o)

Det här är duschhörnan. Där den stora grunkan sitter ska själva duschen sitta, och ungefär där de oranga prylarna ligger kommer det att bli en vägg som delar av mellan duschen och toastolen...

De plupparna som sitter närmast golvet kommer att gå till handfatet och de som sitter högre upp på den andra väggen kommer att gå till varmvattenberedaren....

Ps, det har börjat dyka upp en och annan anonym kommentar... fast så värst anonyma är de ju egentligen inte, det krävs ingen större intelligens för att känna igen stilen...

10 kommentarer:

  1. hej pysen,skrev just ett inlägg på din förra sida/inlägg om fototriss..kika gärna där...om du missat det inlägget,eva

    SvaraRadera
  2. easy peasy ;)

    Ska bli kul att se hur det blir sen - snart!

    SvaraRadera
  3. Vackra bilder hade du som vanligt! Vad det gäller badrummet avundas jag dig inte. Jag fixade till köket för fyra år sedan och det var rena mardrömmen.
    Din "bekantas bekant" kan tydligen inte hålla sig borta. Hon måste tycka ditt liv är väldigt intressant och fascinerande.
    Såg dock att hon gjort ett försök att be om ursäkt, men jag tycker nog att hon lyckades skita i det blå skåpet ännu en gång.
    Kram ☺

    SvaraRadera
  4. Segsliten: Fördelen med det här badrumsbygget är att vi har ett annat, fullt fungerande på övervåningen. Att vi bygger nytt beror på att man måste gå UT och uppför en trappa utomhus för att komma dit, och det är inte så praktiskt, särskilt inte när någon behöver få sin blöja bytt i tid och otid ;o) Det nya badrummet ligger på andra sidan en vägg som det sen ska göras en dörr i, så jag slipper till och med dammet inomhus :o)

    SvaraRadera
  5. Hej segsliten,,,JAG har aldrig sagt att pysens LIV är trist osv,,,jag sa att det va TRIST O GÅ O SKURA HEMMA som en italiensk hemmafru vilket 99% av italienskorna ju GÖR,,om du läser mitt andra inlägg så,,,jag e inte bättre jag då kärleken finns brevid på sicilen,,,,(vilket jag gjort själv med på sicilen,,),,OM man nu gör det... vilket verkar som om att både pysen och andra tar sej UT rätt ofta mellan allt hushållsjobb+normal- jobb o liv ,etc men det är väl ingen ide o tala med er "bloggläsare",,,ni har ju alla eran åsikt klar,,,helt ok det med,,,men bespara mej otrevliga inlägg från er alla andra än pysen,ok?jag ville som sagt bara säga sorry,,,låt mej få göra det,,,,i lugn o ro helst??

    SvaraRadera
  6. måste vara skönt när det är klart.. det går ju helt klart framåt och det är ju skönt att ni har det gamla att använda just nu... :-)

    SvaraRadera
  7. Till Eva:
    En ursäkt är inte en ursäkt om det inte kommer från hjärtat och man faktiskt inser att man har gjort något fel, vilket du inte verkar inse... Det handlar inte bara om att du kallat Peppe för Bin Laden och sagt att mitt liv är fruktansvärt trist... vad du nu vet om det för övrigt?
    Du har liksom vräkt ur dig den ena otrevliga kommentaren efter den andra...
    * Du kallar mig för gammal, tråkig italiensk kärring... Jag är varken kärring eller italiensk.. Må hända att jag är tråkig, men det behöver ju inte du lida av, eller hur?
    * Du beskyller en av mina läsare för att inte vara vid sina fulla sinnes bruk... Mycket rart av dig...
    * Du antyder att jag aldrig reser, och säger bland annat "älskar att resa och GÖR det istället för att bara drömma om det".. Än en gång.. vad vet du om det? Jag har sen jag bosatte mig här rest varje år, att det inte blir någon resa i år har sina alldeles speciella anledningar..
    * Du säger" alla väljer vi ju själva hur vi önskar hur vi vill leva våra liv". Det har du så rätt i så, var och en väljer själv, men ingen har rätt att klanka ner på andras val.
    * Sen förolämpar du alla som läser den här bloggen på ett enda bräde genom att säga att ditt liv är "mycket mer livat än vad någon av er nötter lever erat liv i cyberworld". Om du nu har ett så spännande, intensivt liv, hur kommer det sig att du har tid att kolla min blogg och svara på kommenterar MÅNGA gånger om dagen?
    * Du kallar min sambo för knarkare. Inte bara 1 gång, men 3.. (två av kommentarerna har jag tagit bort). Du kanske aldrig har sett någon knarkare? Det är lite skillnad på att röka maurijana och att ta tunga droger, dessutom har han inte rökt alls på 3-4 år. Du vet att man kan bli anmäld för sådana uttalanden om andra människor va?
    * Jag läste din kommentar inne hos Sandbarnet. För det första, du vet väl knappast något om hur vi känner varandra? För det andra, hur väl känner DU mig?? Vi har träffats ett fåtal gånger, och det har inte varit några längre stunder.. Allt det du tror att du vet om mig har du hört från någon annan... inte från mig.

    Och till sist, DU vill bli besparad från otrevliga inlägg???

    SvaraRadera
  8. Om jag slänger ur mej något som jag egentligen inte menar (eller som mottagaren tolkar annorlunda än jag menat) så är det ju berättigat att be om ursäkt för det. Men att som Eva, tro att man ska bli förlåten för sina elakheter och påhopp samtidigt som man hävdar att de är sanna???!! Citat ur Evas komentar: "jag står för mina åsikter innan men KAN säga förlåt..."
    Du kallar en av komentatorerna för Pucko men det största Puckot måste väl ändå vara du Eva, som inte fattar att ingen är intresserad av dina så kallade åsikter. Du visar ju med stor tydlighet både här och på din egen blogg att du inte har så mycket att komma med.

    SvaraRadera
  9. sista här nu,, jag har aldrig beskyllt dej pysen för att inte resa,,jag skrev ju "jag älskar att resa o gör det ist för att drömma om det,",,hur har det med dej att göra??,,,ang läsaren o mitt kommentar "vid sinnets fulla bruk",,,det var riktat mot henne ja OM hon på allvar trodde jag var avundsjuk på att städa hemma,,jag menade,,är man avundsjuk på ngt sånt(för det handlade ju om det då så kan hon ej vara vettig,,)sk städa kan vi ju alla göra..överallt,,,om vi vill..efter att ha läst andras bloggar verkar det ju som om alla är lika mkt inne i bloggandet här och det ger er en gemenskap +vänskap,och det är väl positivt,,,jag har skrivit mina kommentarer som svar på läsares beska kommentarer med,,,ang P så hoppas jag att ni har det bra,annars vore det ju hemskt,du har rätt i att jag inte känner till hur ni träffades,vet att det var på reseledar-tiden innan du flyttade ner riktigt,jag vet ju ochså hur han med många vänner har rökt på innan genom åren,,det är kanonbra om han verkligen inte gör det nu med tanke på dej+barn osv!För inte sunt för ett barn att växa upp i en sådan miljö!!det håller väl alla med om hoppas jag?jag har sagt ursäkta nu flera ggr,och kan inte göra mer,,jag säger inte förlåt för MINA åsikter,,däremot för att jag la mej i saker,,och kanske även har misstolkat en del saker innan.Förhoppningsvis så kan du ta till dej det,det väljer du ju själv

    SvaraRadera
  10. Det verkar "knalla på" åt rätt håll. :-) Det är ju en del rör mm som måste fixas innan kakel och sanitetsporslinen kan skapa ett skönt badrum. Kul att följa utvecklingen. Trist med dumma personer, ja du fattar säkert...

    SvaraRadera