söndag 1 februari 2009

Fototriss- Så här ser det ut där jag är idag

I veckans fototriss ska man visa hur det ser ut just idag där man befinner sig... Vädret här på Sicilien visar sig inte direkt från sin bästa sida, men det var i alla fall uppehåll en liten stund så att jag kunde gå ut och ta några bilder....

Från den här platsen brukar jag fotografera Etna... men av den mäktiga vulkanen syns inte ett spår idag...

Den lilla rondellen med aloe vera

Den första aprikos-blomman har slagit ut... Alldeles för tidigt, de brukar blomma i slutet av mars eller i början av april....

Fler fototrissare hittar du här


38 kommentarer:

  1. Din rondell var imponerande men lade märke till att din himmel också verkar lite orolig, härliga bilder. Ha det bra

    SvaraRadera
  2. Oj, vilka härliga bilder. Skönt att få se något annat än vinterbilder. Den första bilden med den extremt gröna fruktodlingen gillar jag bäst. Eva

    SvaraRadera
  3. Som motpol till mina vinterbilder och 11 minus så älskar jag dina tre idag.
    Sista är så vacker...
    Hoppas den klarar sig fast den kommit för tidigt.
    Kram Synne.

    SvaraRadera
  4. åååhhh...så härligt att se dina bilder! Jag tycker nog mest om din bild på aloe veran! Den får bli min favorit här idag!
    Ha en skön söndag! Kramis

    SvaraRadera
  5. Fint! Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  6. Det ser blött ut omkring rondellen...
    Skönt att se blommor och citroner!

    SvaraRadera
  7. Fina foton som alltid.

    Skulle utan tvekan byta ditt väder mot mitt! :-)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Underbara bilder. Jag gillar första bilden bäst.

    SvaraRadera
  9. jag hadde planerat göra en massa idag då jag är ledig. För detg första var det svinkallt då oljan tog slut idag, varför alltid på en söndag. Sen började det snöa då gav jag upp, stannar inne idag.Underbara bilder, jag gillar aloeveran jag har aldrig tänkt på dem som blommande blomma.Nu har vi fixat lite olja så det räcker till imorgon,skönt..ciao

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga bilder! Jag önskar att jag vore hos dig idag... Här hemma är grått & trist. Burr - kallt är det också! Kram!

    SvaraRadera
  11. Jag håller med föregående skrivare, skönt att se något annat än vinter, trots att du tycks ha en grå dag. Aprikosblomman va vacker där i sin ensamhet, hoppas den överlever.

    SvaraRadera
  12. Vilken härlig kontrast till alla vinterbilder!! Härligt vackert ställe du bor på!
    Kramen, Maria

    SvaraRadera
  13. Kul att se lite färska Sicilienbilder. Rondellen är ju jättefin!

    SvaraRadera
  14. Det är så intressant att se hur det ser ut på andra ställen i världen. Det är ju faktiskt väldigt grönt och fint redan nu hos dig. För visst är det vinter fortfarande...
    Tack för dina fina bilder!
    Ska strax ut och fota lite jag också...

    SvaraRadera
  15. Wow - här hoppar man omkring i världen och hamnar mitt i en citronodling! :D
    Aprikosblomman kan jag dock inte motstå!

    SvaraRadera
  16. Härligt! Har suttit här och tittat på alla kalla vinterbilder och blev helt förvånad när jag fick upp en bild utan snö. Vad fint det är hos dig. Tycker också väldigt mycket om blomman. Den visar att det är på rätt väg.

    SvaraRadera
  17. Så det är regningt och ruskigt nere hos dig med.. Supersnygga kort du tagit, det blir ju bara bättre och bättre :) Gillar mitten bilden för den fina röda färgen!

    Kram på dig

    SvaraRadera
  18. Hej !!!!!!
    Åh,vad vackra bilder........
    Du är ju såååå himla duktig...........fångar hela tiden stämningar också...inte bara motiv.....
    Månadsbilden är ju bra fin.......låter intressant faktiskt
    ......."mysigt "....med Mc donalds.......och du : INGA liv är tråkiga.....hemmafru eller inte.....och absolut inte ditt.....jag hjuter av att komma in här och titta och läsa det du skriver......
    Kram,
    Monica i Rom

    SvaraRadera
  19. Hej
    Det verkar ruskigt på de flesta håll i Italien idag. Vi sitter inne och kurar trots att vi är mer eller mindre friska igen. Underbar bild på träden där citronerna lyser trots den mörka himlen.

    SvaraRadera
  20. Gud så härligt med färg. Min favorit blir sista fotot

    SvaraRadera
  21. så mycket gladare man blev av dina bilder som inte är totalt igensnöade utan utstrålar mer liv och hopp!

    SvaraRadera
  22. jo fina bilder,varför ej göra egen limoncello till försäljning senare?vore ju ngt det,,,megamiljonärer på lemoncello egentillverkat...

    SvaraRadera
  23. jag fortsätter säga till mig själv,det är februari,snart vår här..Hos mamma i Sverige är de ute och åker skidor på isen, de har i alla fall längre till våren. Och du måste ju snart ha mer vårlikt..Nej det får bli en till film,få se om jag kan hitta en med sol o värme..

    SvaraRadera
  24. Trist väder, precis som här : ( men vilka uuuuuuunderbara citronträd.

    SvaraRadera
  25. Ja, du har fina omgivningar Pysen :-) Men aprikosblommorna verkar oroa dig, är de känsliga för köldknäppar? Fast så illa ska det väl inte bli. Ert "vinterväder" är väl i det närmaste slut?
    Frodig grönska på första fotot, även om molnen ser hotfulla ut. I denna triss blir det nog den knoppiga grenen som vinner, ser häftigt ut :-)
    Blev det regn senare?

    SvaraRadera
  26. Hej Pysen,eva här,,vill bara säga ursäkta om jag la mej i saker innan,,menade inget illa som du tror,(+som alla dina läsare tror),,det inlägget det handlade om lät bara TRIST,,o jag handlade spontant av vad jag tyckte om det,,,,o det tyckte jag ju att livet va mer värt än så,,,men jag har ju skurat lite själv på mina semestrar med min one and only love därnere så,lol..,,(o det på semestern!),,,det andra,,,med att din man e lik en viss person,,,han ÄR ju det om han hade skägg,,,inget elakt menat heller,,,man rår ju ej för hur man ser ut ,ingen blir väl smickrad av o kopplas ihop med ngn terorist ,,,så,,,förlåt för det,,hoppas du kan ta till det detta även om vi inte blir vänner,,eva

    SvaraRadera
  27. Hahahaha... "även om vi inte blir vänner"... Jag tror jag dööööör : )

    SvaraRadera
  28. SANDBARNET,,,det inlägget visar vilket pucko DU är,,,skratta på..va ironisk o ha skoj,,om DU får ut ngt av det,,,jag står för mina åsikter innan men KAN säga förlåt...ngt mkt mer postivitvt än många andra i denna värld!!!

    SvaraRadera
  29. Å, den första aprikosblomman... Man blir ju lite avis!

    SvaraRadera
  30. Absolut underbara bilder. Särskilt när man bor där det är mycket snö och dryga tio grader kallt. Dina bilder får en verkligen att längta efter våren :)

    SvaraRadera
  31. Det är bra det. Jag står också för mina : )

    SvaraRadera
  32. Härliga bilder!Citronträden är väldigt vackra, aloe veran likaså och där skymtade jag ett olivträd och dem är jag förtjust i. Men det får bli aprikosknoppen spm blir min favorit.
    ha det så bra

    SvaraRadera
  33. Åh så härligt! Som Anna of Sweden sa
    "Finns det knopp finns det hopp."

    SvaraRadera
  34. Fina bilder fastän vi inte kunde se Etna. De förebådar väl den tid som snart kommer även här i norr.

    SvaraRadera
  35. Gillar också dina bilder. Blommande träd kan vi kanske hoppas på framåt juni...

    SvaraRadera
  36. Fina bilder. Kul att se lite GRÖNA bilder. Min favorit är sista bilden. Ha en bra vecka.

    SvaraRadera
  37. Så underbara bilder....man blir lite avundsjuk / ha en bra kväll

    SvaraRadera
  38. Jag vill också ha vår! Eller snö. Jävla Stockholm är bara något sorts mellanting :)

    SvaraRadera