tisdag 28 april 2009

Utestängd...

Det är fint väder idag. Äntligen. Det har varit grått och trist i över en vecka nu. Vaknade någorlunda utvilad och tänkte faktiskt ge mig ut en liten sväng... Men först skulle jag duscha tänkte jag. Det var då allt sket sig...

Dörren på övervåningen har gått i baklås!! Jag kommer inte in... och badrummet på nedervåningen är ju så klart inte färdigt...

Just idag också.. när Peppe inte jobbar här inne på citronodlingen, utan är i Taormina på chefens dotters hotell och grejjar med nåt!

Har jag inte tur så säg? Tur att vi bor mitt i naturen och att vi inte har några grannar som kan se vad man håller på med...

Vi har haft grått och trist väder i över en vecka nu. Tvättkorgen svämmar över... men den står så klart där uppe, så det kan jag inte heller göra något åt... Nu när solen äntligen skiner igen...

Planen för idag var att åka till Gabbiani, det lilla köpcentret som vi har här i byn. För ett tag sedan gick handtaget på skurhinken sönder, vilket ju gör att den plötsligt blev ganska opraktisk att ha med att göra... Vi har varit runt både här och där för att köpa en ny, men tydligen kan man inte köpa bara hinken med grunkan som man vrider ur moppen i, utan man måste köpa ett helt set med hink och mopp tillsammans... Sen hade jag tänkt ta en tur in i skoaffären också och se om jag hittar några trevliga vårskor...
Jaja, det får bli en annan dag...

9 kommentarer:

  1. Jag trodde först att du blivit kvar däruppe, på den låsta övervåningen :) Typiskt, när det är fint väder och perfekt tvättväder!

    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Tur att du inte blev inlåst utan bara "utestängd". Nu blir det säkert bra väder ett tag framöver, så du får nog tillfälle att tvätta en annan dag.
    Ha det så bra trots dagens motgångar! /Ingrid

    SvaraRadera
  3. Hej !!!!!!
    Attans Petter,vilken osis, hörrdu.......
    Ja,du får väl ta det någon annan dag,som sagt...........
    Vilka otroligt vackra bilder du tagit på stenarna........INGEN förmedlar känslor, såsom du.....
    Kram på dig,
    Monica

    SvaraRadera
  4. ja det var ju typiskt.. Du kanske bara kan sätta dig i solen och försöka njuta lite då, när du ändå inte kan göra så mycket av det du tänkt...

    Bilderna på stenarna var fantastiska!

    Ha en bra dag!
    Kram Ingela

    SvaraRadera
  5. Nejmen vilken jäklans osis!
    Men vilken tur att det fina vädret kom idag...kanske var det min mamma & Lasse som tog med sig solen ner :)
    Hoppas att du får en skän dag & att Peppe kommer hem snart...
    kram
    ia

    SvaraRadera
  6. Typiskt! Men tur att du inte blev inlåst innanför dörren i allafall. :)

    Visst är det dåligt att man måste köpa hela kitet när det bara är en liten detalj som gått sönder? Allt för att tjäna pengar typ...

    Hoppas dörren öppnar sig innan dagen är slut, så kanske du kan få din ute-sväng lite senare.

    SvaraRadera
  7. attans med att planerna blev förstörda. du får njuta av vädret hemma på citronodlingen istället kanske :-)

    SvaraRadera
  8. Hur löste sig allt? Jag glömde fråga när vi "sågs".

    Vet du en sak? Inget att deppa över för en sak är ju klart, tvätten kommer vara kvar! *flin*

    SvaraRadera