tisdag 26 maj 2009

Hit och dit och fram och tillbaka...


Idag har jag suttit i telefon i stort sett hela förmiddagen... Först ringde jag till laboratoriet på sjukhuset i Messina för att fråga om vi kan få hämta resultaten på morgonen istället för mellan kl 12.00 och 13.45 eftersom vi troligen kommer att få tid hos professoressan på morgonen. Det gick så bra så, vilket är skönt, annars hade vi fått åka en gång extra till Messina bara för att hämta ut provsvaren.
Sen har jag försökt att få tag på ett laboratorium som gör dem där 3 proverna som dem inte gör i Messina. Det var inte det lättaste kan jag säga... Långa telefonköer, omkopplingar hit och dit och nya nummer att ringa.... Nej, dem proverna gör vi inte här, testa där... Till slut fick jag tag på ett som gör TVÅ av proverna... det tredje är det ingen som vet var man kan göra...
Jag har även ringt till administrativa kontoret i Messina för att fråga om min journal var klar ännu, det var den inte, men damen lovade att den skulle vara klar på fredag...
Det blir troligen besök hos professoressan på onsdag i nästa vecka istället för den här veckan som jag hade hoppats på... Då får vi se om det finns något att gå på från dem proverna som är gjorda, eller om jag måste göra dem där tre (eller åtminstone 2 då) i alla fall...

12 kommentarer:

  1. Min tur att hålla tummar och tår låter det som!!!

    SvaraRadera
  2. Tråkigt med allt hittandes och hattandes.. Att det aldrig kan vara enkelt.. suck.

    SvaraRadera
  3. Det där låter riktigt jobbigt, det vill till att man har en hel massa tålamod, det är klart!

    Hoppas att du snart kan få ta alla de där proverna och få någon form av avslut på det här, så att ni kan få gå vidare.

    SvaraRadera
  4. Det här kräver mycket tålamod...
    jag håller också tummarna för er... det kommer att vara bakom er till slut!! Håll ut!!

    SvaraRadera
  5. Hej !!!!!!!
    Hu ,vad jobbigt det låter.....!!!!!
    Men typiskt Italienskt !!!!!!!!!
    Ja,du har ju rätt......varför åker man tilll Sardinien istället för Sicilien.........?!
    Bara därför att svågern lånar ut sin lägenhet där.........hade han haft en På Sicilien , så hade vi åkt dit..........eller Frankrike,Spanien eller nåt annat.......kanske ska övertala honom att köpa hus i Frankrike, nu när jag tänker efter.......
    Hoppas du reder ut alla dina turer.......
    Kram,
    Monica

    SvaraRadera
  6. Oj, det låter väldigt knöligt. Hoppas du snart får ta dina prover och jag håller alla tummar för att allt ska gå bra för er! Kram!

    SvaraRadera
  7. Det låter lite krångligt men jag hoppas att allt löser sig och att du kan göra dina prover.

    Självklart så kommer jag inte visa klänningen förrän till galan ;)

    Kram

    SvaraRadera
  8. Tänk vilke tid det tar att ringa och fixa med allt. Hoppas det ordnar sig för er med proverna...Håller tummarna!
    Vilken sagolik bild på pelargonerna! Vilken skärpa!
    Kramar Ninni

    SvaraRadera
  9. Men oj goa du vilket bök det blir för dig för att försöka få till allt.
    Hoppas att allt löser sig, goa du.
    STOR kram Lallis

    SvaraRadera
  10. Hoppas du slipper de andra proverna. Att de ser något från dem du redan tagit.

    SvaraRadera
  11. Småtrassligt läge, verkar det som. Ska själv få reda på lite prover idag. Håller tummarna för både mig själv och att du lyckas knyta ihop säcken och att proverna visar sig vara negativa (vänjer mig aldrig vid detta "bakvända" sjukvårdssystem, där det som är positivt är negativt, tjaa...).

    SvaraRadera
  12. Jag kan inte begripa hur det kan ligga på patienten att ta ringa runt och ta reda på det!
    Uppenbarligen måste man inte bara vara frisk, utan även mentalt stark och utrustad med ett otroligt tålamod för att få den vård man förtjänar och har rätt till. Tröttsamt... Lycka till :)

    SvaraRadera